Як взяти участь у семінарі і не пошкодувати про це

Чек-лист проти тренінгових розчарувань

https://medium.com

ПРИВІТ, Я НОВАЧОК

Ера семінарів, тренінгів, майстер-класів, форумів на будь-який смак і на будь-який напрямок. Якщо ви ще жодного разу не були на подібного роду заходах (а я знаю чимало таких людей!), для вас короткий екскурс. Я буду рада, якщо мій досвід участі та організації освітньо-нетворкінгових заходів допоможе комусь обрати івент і не розчаруватися, як мінімум.

ФОРМАТ

Зовсім новачки мене іноді запитують, що таке тренінг, а що таке семінар, а форум що, і чим відрізняється майстер-клас. Про мітапи, хакатони, спринти розмова навіть не заходила .. 🙂 Що ж, найпростіше прочитати в декількох джерелах опис і приклади кожного з видів таких профільних заходів, аби для себе укласти в голові основні відмінності.

Розібравшись в різновидах, ви, швидше за все, вже зараз:

  • зрозумієте, куди би вам хотілося потрапити;
  • будете знати про часові рамки івентів різних видів (наприклад, часто хакатон дотримується формату 48 годин концентрованої роботи без сну, а на тижневому семінарі з 10 до 18 ви будете почувати себе спокійно, п’ючи каву і ніжачися у джакузі, якщо це передбачено програмою);
  • будете в курсі відмінностей форматів роботи;
  • сформуєте власні цілі та очікування;
  • дізнаєтеся, як підготуватися, аби взяти для себе з події найкраще;
  • усвідомите, для якого формату івенту вам, можливо, потрібно ще попрацювати, а який тренінг шукає якраз зелененьких.

ОСОБИСТА МОТИВАЦІЯ

Дайте відповідь собі на питання: навіщо вам потрібен семінар / тренінг / форум, etc.?

Таке питання поставлять вам і організатори івенту, щоб дізнатися вашу мотивацію, тому, щоб не довелося її вигадувати, скажіть чесно спершу самому собі.

Типовий опис вигод свого івенту організаторами і типові відповіді аплікантів:

  • отримати нові знання, навички;
  • завести корисні знайомства (нетворкінг);
  • повеселитися, зарядитися гарним настроєм;
  • поділитися своїм досвідом і т.д.

Вигадайте що-небудь оригінальне, ну!

  • Я буду вперше в місті, де проводиться івент, і мені цілий день нема чим зайнятися. А тут як раз тренінг з SMM! А я як раз SMM-ник.
  • Уже другий рік хлопець радить відвідати ваш семінар. Минулого року я його не послухала, але в цьому вже все серйозно. Ваш вибір на користь мене — ваш внесок в наші щасливі стосунки!

Будьте конкретними і чесними:

  • У 21 я тільки заходжу до сфери маркетингу. Мені дуже цікаво. До того ж цей майстер-клас з подальшим відбором на стажування — мій шанс зрозуміти для себе, наскільки серйозні мої наміри в професії, перевірити свої сили.

Відразу скажу про реєстрацію.

РЕЄСТРАЦІЯ

Може зайняти від 5 секунд до декількох днів або навіть місяців, якщо доведеться робити деякі документи.

Можливий варіант, що для участі вам просто знадобиться вписати у форму ім’я та номер телефону (зазвичай для лекцій і вебінарів). Але частіше вам доведеться витратити, в середньому, від 10 хвилин до години, щоб заповнити підступно і ретельно прописану організаторами анкету (Google-форму або спеціалізований бланк, який, можливо, доведеться відправляти паперовим листом з оригіналами деяких документів).

Правило зазвичай таке, що, чим серйозніше проект, тим більше даних про вас будуть збирати організатори. Вам відразу потрібно бути готовим (або не готовим) пройти TOEFL, отримати візу, зробити рентген 5-го хребця …

ОРГАНІЗАТОР

Найчастіше саме від організатора потрібно “танцювати” далі, і від нього залежать всі наступні пункти.

Організатором може бути:

  • благодійний фонд
  • громадська організація
  • приватне підприємство
  • експерт або приватний активіст (часто від якоїсь неприбуткової організації або комерційної компанії)
  • ТОВ (зазвичай внутрішньокорпоративні тренінги) і т.д.

Неприбуткові і непартійні організації (NGO) в більшості випадків проводять заходи, фінансовані фондами та донорами, меценатами, рідше краудфінгом, тому максимум, що ви можете заплатити — невеличкий організаційний внесок, який йде на діяльність NGO. Також часто івенти від NGO покривають ваші транспортні витрати, харчування, проживання, іноді передбачені добові. Дізнайтеся трохи про самого організатора — банально, чи представлений він у соц.мережах або на особистому сайті, що про нього пишуть інші, що він вже реалізовував.

ОПИС

Те, від чого ви відштовхуєтеся в рішенні реєструватися або не реєструватися. Слід відокремлювати “воду” від конкретних фактів. Наприклад: “Вам буде дуже цікаво з нами!” та “15 спікерів з 3 країн світу попрацюють разом з вами над вашими ідеями”. Оцінюйте самостійно.

ТЕМА

Здавалося б, що тут ще гадати? Якщо вам подобаються квіти — записуйтеся на майстер-клас із флористики, а не на QA-Meetup. Але все ж є такі суміжні сфери-пастки. І це стосується гуманітарних напрямків.

Наприклад, фахівцю або фахівчині з соціології, культурології, політології, PR, журналістики, права, трендвотчінгу можуть бути цікаві теми одне одного … Якщо піарник працює у сфері політики, йому дуже навіть непогано побувати на саміті UA-EU. Якщо журналіст працює з темою військових конфліктів, чудово би розбиратися в психології, соціології трохи більше, ніж пересічному громадянину (латентному психологу;).

Особливо тяжко громадським активістам. Для них, власне, є івенти на будь-який напрямок. І вибрати те, що дійсно потрібно для роботи, буває важко.

Тому зробіть міні-прогноз, як ви будете використовувати ці знання у своїй діяльності. Не засмічуйте голову непотрібною інформацією. Залиште “для загального розвитку” вдома у шафі. Йдіть на вузькоспеціалізований івент, де сидять всі “ваші”.

Якщо сумніваєтеся щодо “ваша тема-не ваша” — не соромтеся уточнити в організаторів деталі програми, які вас цікавлять. Запитайте у знайомих, які вже відвідували подібний захід

ПРОГРАМА

Вона може бути як доступна спочатку й активно рекламуватися цілком або частинами із лекторами. Або ж надсилатися персонально після підтвердження, що ви відібрані для участі.

До речі, деякі організатори роблять таку фішку як гнучка програма, або програма, яку складають самі учасники.

Наприклад, в листопаді 2016 я була на екскурсії по численних медіа-офісах у Варшаві від проекту Eastbook Media School. Обирали серед списку запропонованих редакцій, студій, медіа-компаній самі учасники, а рішення приймалося, виходячи з кількості голосів. Формат на любителя (адже комусь подобається просто прийти на все готове), але демократичний.

МІСЦЕ

Відіграє роль. Не головну, проте. Кілька разів я не брала участь в івенті через складну логістику або … чи то страху, чи то інтуїції о_о Так, було таке неконкретне містечко “під Мінськом”, про який я ні слухом-ні духом. Але ж якщо івент проходить в Парижі або на еко-курорті, відразу градус бажання взяти участь підвищується.

ТРЕНЕР / ЛЕКТОР

Якщо тренер не ваш колега або фахівець, про якого ви чули, не полінуйтеся знайти експерта у Facebook і / або LinkedIn. Зазвичай цього вистачає, щоб зітхнути з полегшенням, або почати строчити злісний пост про шарлатанів. Можете підписатися на експерта у соц.мережах, щоб отримувати повідомлення про схожі івенти.

ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ

Це ви зможете побачити тільки на практиці. Але перші тривожні дзвіночки проявляються рано. Якщо вам відповідають через тиждень, складно додзвонитися, розповідають без конкретики, пропозиція виглядає неправдоподібною, і якщо ви дійсно загорілися цим івентом — перевіряйте все, що можете. А що не можете — делегуйте перевіряти подружкам, які хочуть вам тільки найкращого (жарт, таких не існує).

ВАРТІСТЬ

Нерідко саме цей пунктик є перешкодою для бажаючих потрапити на івент. Вам може скільки завгодно подобатися Берлін і тема інновацій, але перспектива віддати 3 тисячі $ за участь у форумі без урахування проживання, харчування та транспорту вас трохи лякає.

Варто нагадати собі, що організатори ретельно продумують цінники своїх заходів, знаючи, хто їх цільова група. Тому гроші виступають своєрідним фільтром в “інший світ”.

У Запоріжжі активні жителі із задоволенням ходять на івенти в середньому за 70–250 грн за 2–3 години. У Києві ціни дуже різняться, але з досвіду, потрапити на більшість кількагодинних лекцій, майстер-класів можна за 250–500 грн. І, звісно, у кожному місті ніхто не відміняв ті заходи, де ВХІД ВІЛЬНИЙ.

Варіантом пробратися на бажаний, але дорогий івент можна спробувати як волонтер або акредитований журналіст, повідомивши про своє бажання із короткою мотивацією організаторів (мені так жодного разу не відмовляли).

AFTER-EVENT, або ПРО СТАЛІ ЗМІНИ

Для мене дуже важливим в івентах, проектах є “післясмак” — те, що відбувається ПІСЛЯ заходу. Які емоції, спогади, досвід у мене залишаються. Як змінилося моє життя?

Змінити життя після одного проекту, одного семінару дійсно можливо! Я не перебільшую. У мене є чимало прикладів: люди одружувалися, познайомившися на івенті, змінювали місце проживання, своє оточення на 360 градусів, сферу діяльності, роботу, ну, як мінімум, зачіску ..;)

Такі івенти в своєму житті можна буде перерахувати на пальцях. Результатів “смачного післясмаку” досягти найважче. Але саме такі проекти крутять Землю.

Часто про перспективи і плюшки заздалегідь повідомляють організатори в описі. Але нерідко вони можуть це приховувати до кінця проекту і зробити сюрприз:

  • подарунки для переможців або для всіх учасників
  • стажування, практика в компанії з можливістю працевлаштування
  • подорож до іншої країни або іншого міста
  • створення нетворкінгової мережі учасників / експертів
  • рекомендаційний лист і т.д.

ДЕ ШУКАТИ МОЖЛИВОСТІ

Громадський сектор:

Сектор культури:

Бізнесова та IT-сфера:

Ви можете доповнювати список у коментарях!

Про ризики

Просто знайте, що таке колись відбувається.

ПИТАННЯ, ЯКІ СТАВИВ СОБІ КОЖЕН

  • Я пройшов на проект / програму / семінар / зареєструвався на івент з обмеженою кількістю місць, але потім мої плани змінилися, і я не можу бути присутнім.

Про це часто просять самі організатори — якщо у вас змінилися плани — не соромтеся повідомити про це і відмовити. Чим більш серйозний і довгостроковий захід, тим більш аргументованою має бути відмова.

  • Я прийшов на проект / програму / семінар, і, пробувши всього 10 хвилин / годину/ півдня я розумію, що це не моє. Розпал заходу, а мені нудно. Встати і піти?

Я не вчителька етики, і мені не хотілося би тут “коучити” такту і ввічливості, яка обмежує права і свободи людини;) Я лише знаю, що, як би рано, несподівано, невчасно ви би не підірвалися з місця і рушили до дверей “ВИХІД”, вас не битимуть, не лаятимуть, не погрожуватимуть пальчиком.

На моєму досвіді, більшість з тих, хто ніколи не чекає біля моря погоди, якщо йому щось не подобається — це чоловіки. І дуже невпевненим людям можна у них повчитися. Жінки часто більш терпимі (природа, як-не-як), тому вони намагаються дочекатися перерви і тихесенько злиняти, загубившись у натовпі. Або навіть залишитися з ввічливості, часом обманюючи себе, що їм справді “подобається” та “колись обов’язково стане в нагоді”.

Можна обрати золоту середину: і не рубати з сокири, і не наступати собі на горло. Придивіться краще, дайте відповідь чесно (!) самому собі, і, якщо дійсно ваша відповідь “НІ”, то ви цілком маєте право піти в будь-який час.

З форумом або з лекцією ніяких затримок не виникне апріорі. Із закритим тренінгом або з серйозною програмою зі складним процесом відбору, можливо, доведеться поклопотатися: підписатися в деяких документах про відмову участі, написати заяву-аргументацію з побажаннями, як організаторам покращитися, або обмежитися парою-трійкою слів проектному менеджеру.

Майте на увазі, що при такому розкладі в наступний раз шанси бути відібраним на подібну програму цими ж організаторами різко падають. Ви можете запропонувати “старим друзям” скооперуватися і виступити партнером, інфопідтримкою, спікером, волонтером програми. Одного разу подібним способом і я розтопила серце організаторів, які з самого початку не відібрали мене на івент з важливою для мене темою.

Make Seminars Not War

Розвивайтеся, але пам’ятайте, що ваше життя — це не суцільний семінар;)

Читайте PRUF і to be continued…

Наталія Бурило, студентка 4 курсу

факультету журналістики