В Запорізькому національному університеті розпочато конкурс шкільних медіа

На факультеті журналістики Запорізького національного університету з 1 листопада ропочався фестиваль шкільних медіа «Шкільні медіа – розвиток громади»

День открытых дверей ЗНУ 2016

Організаторами конкурсу є факультет журналістики Запорізького національного університету та Запорізька обласна організація Національної спілки журналістів України за сприянням програми «Активні громадяни», що реалізовується Інститутом Суспільних Ініціатив та Британською Радою. 

Проект «Шкільні медіа – розвиток громади» покликаний стимулювати творчу ініціативу учнів Запоріжжя та області у створенні шкільних медіа з метою їх залучення до життя місцевої громади, розвитку критичного мислення школярів та виховання нового, свідомого медіаграмотного покоління, що володіє конкретними професійними компетентоностями.

До участі запрошуються учні 9–11 класів загальноосвітніх шкіл міста Запоріжжя і області, вихованці гуртків та творчих майстерень.

Номінації Конкурсу:

  • «Друковані ЗМІ» (газета, журнал, буклет)
  • «Газетна публікація»
  • «Радіопрограма»
  • «Телевізійний матеріал»
  • «Мультимедійна інтернет-публікація»
  • «Рекламна продукція»
  • «Моя єдина Україна» (для матеріалів про внутрішньо переміщених осіб)

Конкурсною програмою передбачено тематичні напрямки:

  • «Життя шкільної громади»;
  • «Моя мала батьківщина»;
  • «Проблеми сучасної молоді»;
  • «Діти планети/вундеркінди серед нас»;
  • «Права дітей»;
  • «Життя внутрішньо переміщених осіб».

Дедлайн подачі заявок та робіт на участь у Конкурсі – 15 грудня 2017 року на електронну адресу [email protected] (із позначкою заявка_медіа-конкурс).

За додатковою інформацією прохання звертатися за телефонами:

(098)980-22-56 – Костюк Віктор Володимирович, декан факультету журналістики ЗНУ,

(067)958-23-59 – Тяпкіна Наталія Іванівна, заступник декана з навчальної роботи факультету журналістики ЗНУ,

(067)688-67-32 – Іванець Тетяна Олександрівна, заступник декана із профорієнтаційної роботи факультету журналістики ЗНУ,

 (068)179-65-91 – Кондрико Анастасія Андріївна, заступник декана з виховної роботи факультету журналістики ЗНУ.

Для участі у Конкурсі необхідно:

  • У категорії «Друковані ЗМІ (газета, журнал, буклет)» – роздрукувати конкурсну газету або журнал на папері, згорнути і, якщо необхідно, прошити на скобу.
  • У категорії «Газетна публікація» — матеріал будь-якого обсягу із вказівкою дати і місця публікації надіслати організаторам конкурсу за електронною адресою iwanez@mua), бажано додати відскановану газету, в якій опублікована конкурсна робота.
  • У категорії «Радіопрограма» розмістити конкурсну роботу (звуковий ролик) на https://soundcloud.com.
  • У категорії «Телевізійний матеріал» розмістити конкурсну відеороботу на YouTube;
  • У категорії «Рекламна продукція» – подати роботу (відеоролик – розмістити на YouTube, аудіоролик на https://soundcloud.com, макет поліграфічної реклами соціального чи комерційного змісту надіслати організаторам конкурсу за електронною адресою [email protected]).
  • У категорії «Мультимедійна інтернет-публікація» – розмістити відповідний конкурсний матеріал на діючому сайті школи.

Надання заявки та конкурсної роботи означає згоду учасника на розміщення, демонстрацію, використання відеороботи на заходах ЗНУ, факультету журналістики та в ефірі локальної мережі університету, на сайті та в ефірі радіо «Юніверс».

Необхідні дані для зазначення в листі про автора:

  • ПІБ автора роботи (допускається колективна участь, але не більше 3-х осіб в одній роботі).
  • Повна назва установи, яка представляє роботу.
  • Контактні дані заявника: поштова адреса, телефон (в т.ч. мобільний)
  • Адреса електронної пошти

Необхідні дані для зазначення в листі про конкурсну роботу:

  • Категорія.
  • Назва роботи
  • Тематична номінація, за якою висувається робота
  • Адреса розміщення роботи (на YouTube, або пряме гіперпосилання на веб-сайт).

Вимоги до медіаробіт:

До участі в Конкурсі допускається самостійно створена газета або журнал формату А-5 (від 8 сторінок), А-4 (від 4 сторінок) або А-3 (від 2 сторінок), зверстана в будь-якій придатній для цього і доступній конкурсантам комп’ютерній програмі та роздрукована в чорно-білому варіанті або в кольорі (можна частково в кольорі). Обов’язкові вимоги: наявність дати, колонтитулів, загальних та спеціальних рубрик, вихідних даних видання, імен і прізвищ авторів; тексти повинні бути грамотні, добре вичитані, без помилок.

Газетний матеріал може бути будь-якого обсягу і опублікований у шкільній газеті чи будь-якому іншому друкованому ЗМІ. Обов’язкові вимоги: наявність імені і прізвища автора, фотоілюстрації; матеріал повинен бути лише авторський, передруки та плагіат неприпустимі, наявність помилок не допускається.

Радіопрограма може бути записана за допомогою будь-яких технічних засобів, які доступні конкурсантам (диктофон, смартфон, мобільний телефон, запис у студії). Рекомендована тривалість матеріалу – до 3 хвилин. Рекомендований формат звукового запису – MP3. Використання під час монтажу спеціальних програм та інструментів залишається на розгляд автора.

Відеоробота  може бути відзнята будь-якими доступними для учасників технічними засобами (відеокамерою, фотоапаратом, смартфоном, мобільним телефоном тощо). Рекомендована тривалість відеоролика – до 3 хвилин. Рекомендовані формати відео: MPEG-4, WMV, AVI, MP4, створені у HD та FullHD-якості (роздільна здатність – 1280Ч720 або 1920Ч1080). Обов’язковим є наявність прикінцевого титрового супроводу із зазначенням використаних  матеріалів, легальності їх застосування в конкурсній відеороботі. Використання під час зйомки та монтажу спеціальних програм та інструментів залишається на розгляд автора.

Мультимедійна інтернет-публікація повинна містити інформацію у не менш як трьох різновидах, серед яких текстове повідомлення є обов’язковим (обсяг – від 4 до 7 тис. знаків із пробілами), а інші підбираються на розсуд конкурсантів. Наприклад: текст, відеоподкаст, фото; текст, слайд-шоу, аудіоподкаст; текст, малюнок, інфографіка тощо. При цьому важливим є їх гармонійне сполучення та виправданість використання. Обов’язкові вимоги: публікація має бути розміщена на окремій веб-сторінці саме на сайті школи, який справно працює та регулярно оновлює контент; ця веб-сторінка повинна нормально завантажуватись (при якісному Інтернеті), а для цього не містити надто «важких» зображень (не більше 200 КБ для кожного фото або малюнку).

Рекламна продукція. Рекламний аудіоролик може бути записаний за допомогою будь-яких технічних засобів, які доступні конкурсантам (диктофон, смартфон, мобільний телефон, запис у студії). Рекомендована тривалість ролику – 30 — 45секунд. Рекомендований формат звукового запису – MP3. Використання під час монтажу спеціальних програм та інструментів залишається на розгляд автора.

Рекламний відеоролик  може бути відзнятий будь-якими доступними для учасників технічними засобами (відеокамерою, фотоапаратом, смартфоном, мобільним телефоном тощо). Рекомендована тривалість відеоролику — від 30 секунд до 1 хвилини. Рекомендовані формати відео: MPEG-4, WMV, AVI, MP4, створені у HD та FullHD-якості (роздільна здатність – 1280Ч720 або 1920Ч1080). Обов’язковим є наявність прикінцевого титрового супроводу із зазначенням використаних  матеріалів, легальності їх застосування у конкурсній відеороботі. Використання під час зйомки та монтажу спеціальних програм та інструментів залишається на розгляд автора.

Макети поліграфічної реклами або зовнішньої реклами створюються із використанням спеціальних програм та інструментів на розгляд автора. Це може бути макет чи серія макетів, присвячених одній тематиці, підготовлених в електронному вигляді чи роздрукованих на картоні форматом А3 або А4. Тема обирається самостійно: це може бути комерційна реклама певного товару (можливо власної школи, класу) або соціальна реклама здорового способу життя чи підняття серйозних соціальних проблем сучасності.


Переможці Конкурсу визначаються Журі в кожній з номінацій у відповідності до набраних балів. Підсумки Конкурсу буде опубліковано на сайті ЗНУ, а нагородження відбудеться 25 грудня 2017 року на факультеті журналістики ЗНУ. Переможці отримають дипломи та подарунки, а три школи з найбільшою кількістю робіт отримують змогу отримати професійну консультацію на предмет створення, регулярної роботи шкільних ЗМІ та оновлення їх контенту.