Сергій Ващенко про дизайн афіш: «Роби, як подобається тобі»

Сергій Ващенко – студент третього курсу історичного факультету ЗНУ. Окрім гарного навчання в університеті та активної участі в студентському самоврядуванні, хлопець займається й дизайном різноманітних афіш в Adobe Illustrator. Як усе розпочиналося, та де знаходити натхнення ми запитали в молодого дизайнера.

Як давно та чому Ви познайомилися з Adobe Illustrator?

— Познайомився з ним ще на першому курсі. Перш за все – це знайомство з дизайнерами цього напряму. В жовтні, в рамках проекту СР ЗНУ «Лекторій», я потрапив на Медіа-школу, де дизайнер (Антон Назаренко, як не дивно) показував практичні методики створення афіш. Ось там я дізнався, як правильно використовувати три інструменти: перо, фігури та піпетка. І вже після – починається мій креатив. «На колінці» навчився використовувати більшість інструментів, згодом почав заробляти на цьому гроші. Приблизний термін мого «самонавчання» – 3 місяці.

Звідки ви черпали своє натхнення?

— Моє найбільше натхнення – це прагнення до ідеалу. Я можу створювати роботу два місяці і затримувати всі дедлайни лише заради бажання зробити все на максимум. Ну, а коли ідеї закінчуються, я продивляюсь на «Pinterest» роботи під тегом «ретровейф» чи будь-що ще, і вже на цьому я практично отримую зображення того, що хочу зробити.

Чи складно створювати афіши в Adobe Illustrator? Які ви можете дати поради для новачків?

— Складно? Не можу сказати точно. Я надто багато роботи виконував, через що все перевелося на автоматизм. Скажу лише, що треба робити в першу чергу так, як буде подобатися саме тобі. Ну і поради… Найголовніша порада – дивитися постійно на приклади інших дизайнерів, що можуть не лише надихнути, а і допомогти отримати фінальну картинку “пікчі” в голові. 

афіша1

Які афіши більше подобаються аудиторії? Чи існує у цьому певна мода?

— Не існує того, що буде подобатися всім (інакше б і наш президент не мав опозиції). Проте існують сучасні візуальні тренди, що роблять роботу мегастильовою, але лише за гарної реалізації проєкту. Всім прям НОРМ — мінімалізм. Дійсно, він всім буде подобатися, а дизайнеру в цьому стилі необхідно лише… Вміти правильно грати «повітрям» на афіші.

Якою має бути афіша, аби зацікавити якнайбільше аудиторії?

— Ух, питання філософське! Або психологічне… Афіша має бути правильною. Найбільше помилка новачків та аматорів – це неправильне компонування та розміщення інформації. Треба роботи все логічним, від назви-заголовку – до дати та часу. Якщо на афіші буде хоча б один об’єкт на несвоєму місці – він вже стає нецікавим для глядача. Як дізнатися більше про правила? Дивитися на сторонні приклади або прочитати декілька книг із типографіки/графічного дизайну. Ну і завжди пам’ятати: чим простіше робота – тим вона краща.

Як давно та чому Ви перетворили своє хоббі на заробіток?

— Якщо казати чесно, я не отримую за це багато грошей. Дуже часто роблю безкоштовно (тому що це робота для ЗНУ, а тому мені дуже подобається бути частиною великого прогресу). Десь 2 роки тому почав працювати трохи на аутсорсі і так далі, після того як перестав бути дизайнером студради за голови СР ЗНУ Долгополовї А.О. Знаю, що можу отримати золоті гори, і бачу часто приклади, але щось мене стримує, і не дає можливості покінчити з волонтерством…

афіша2

Чи створюєте зараз щось для себе?

— Вся робота, що орієнтована на мене, – це робота на моєму факультеті. Багато що зробив, багато що оновив, тому що хочу зробити мегасучасним історичний факультет… І я вже зміг і тут навести ефективний дизайн-менеджмент. Ну і крім того, просто приємно знаходитися в університеті та на факультеті, де багато моєї інтелектуально-графічної роботи.

Чи плануєте займатися дизайном лише у вигляді заробітку після закінчення навчання?

— Не дивлячись на те, що вже я доросла людина, в цьому питанні я дуже невпевнений. За ідеологією М. Винницького – хочу навчатися все життя. Але навчатися в усіх напрямках. Я дизайнер, історик, проєктний менеджер та просто людина, що може скреативити цікаві речі. І це, як на мене, буде найбільними вміннями в моєму житті. Заробіток – другорядне, тому що завжди перед людиною має стояти її місія – у мене вона в двох словах: бути корисним.