Як правильно ходити в продуктовий магазин і не купувати зайвого?

У сучасних супермаркетах величезний вибір продуктів харчування, часто в привабливих та яскравих упаковках. Саме тому під час покупок інколи важко визначити, які продукти варто придбати, а які краще залишити на полицях… Спираючись на дослідження Helthiline, ми зробили невеличкий гайд про те, як обрати поживні та нешкідливі продукти, створювати розумний список покупок і робити запаси, аби рідше відвідувати магазин.

 

Джерело: freepik

Перше, з чого треба почати – це підготовка до походу в магазин

У наш час багато людей можуть ходити в магазини без списку продуктів або навіть без уявлення про те, які страви вони планують приготувати. Проте все ж таки більшості покупців потрібен план.

Тому взяти з собою список продуктів або щотижневе меню – хороша ідея, якщо ви легко відволікаєтеся в магазині або не знаєте, з чого почати покупки. Список може допомогти нагадати про те, що потрібно.

Деякі дослідження показують, що списки продуктів здатні вплинути на більш здоровий вибір під час покупок.

Що містить список покупок «здорових» продуктів?

Наявність добре спланованого списку покупок дозволяє не витрачати багато часу на вибір продуктів у магазині та допомагає дотримуватись свого плану здорового харчування. Видання WebMD рекомендує скласти список та поділити продукти за підрозділами (наприклад, овочі та фрукти, кисломолочні продукти, м’ясо тощо). Для збалансованого харчування рекомендують віддати перевагу цільнозерновим та насиченим поживними речовинами продуктам. Список можна поділити на підрозділи, це допоможе заощадити час на покупки.

Джерело: AdobeStock

 

Наведемо приклад, як може виглядати корисний список:

  • фрукти: яблука, мандарини, грейпфрути, авокадо, апельсини, банани, лимони, ананас;
  • овочі: броколі, спаржа, цибуля, шпинат, перець, кабачки, картопля, морква, цвітна капуста, солодкий перець, зелень, цибуля-порей, гриби;
  • крупи: рис, гречка, пшоно, вівсянка, червона сочевиця, ячмінь, горох;
  • білки: яйця, риба, курячі грудки, фарш з індички, тофу;
  • молочні продукти: молоко, йогурт, сир «Фета», «Чеддер»;
  • приправи: оливки, в’ялені томати, заправка для салату, оливкова та соняшникова олія, соуси;
  • напої: бутильована вода, кава, чай;
  • заморожені продукти: креветки, суміш фруктів;
  • різне: сухофрукти, темний шоколад.

Цей список не є вичерпним, але він може слугувати загальним посібником для походів в магазин.

Замість списку в магазин можна взяти щотижневе меню. У ньому можна перерахувати, які інгредієнти вам потрібні для приготування страв наступного тижня. Також можна роздрукувати рецепти, за якими плануєте готувати.

Не ходіть в магазин голодні

Перебуваючи у супермаркеті, дотримуйтеся свого списку та уникайте покупки продуктів, якщо вам сподобалась упаковка або вразила етикетка. На жаль, більшість продуктових магазинів не створені для заохочення до здорового харчування. Супермаркети влаштовують розпродажі, встановлюють знижки та виставляють на найкращі місця апетитні, яскраві, але далеко не завжди корисні продукти та готові страви.

Також важливо утримуватися від імпульсивних покупок. Запобігти цьому допоможе ситна їжа перед походом за покупками. Якщо людина йде в магазин голодною, у неї більше шансів купити те, що їй не потрібно.

Уважно читайте етикетки

Джерело: AdobeStock

 

Перед тим, як купити упакований продукт, варто почитати, що написано на етикетці, проте  етикетки на харчових продуктах часто важко зрозуміти. Ось кілька практичних порад від видання Forbes, про які варто пам’ятати:

  • намагайтеся обирати тільки ті продукти, етикетки яких ви зможете без труднощів прочитати та зрозуміти.
  • навчіться визначати прихований цукор у їжі. Цукор може бути вказаний на етикетці інгредієнтів по-різному, наприклад: кукурудзяний сироп, концентрований фруктовий сік, мед, агава, сироп рисового солоду, глюкоза, кокосовий цукор, фініковий цукор, патока, екстракт ячмінного солоду, фруктоза і т. д. Ось ще декілька способів виявити цукор, замаскований у вашій їжі.
  • ставтеся з обережністю до заяв про користь для здоров’я на упакованих харчових продуктах, які покликані привернути вашу увагу і переконати, що продукт дійсно корисний для здоров’я. Ось приклади таких заяв: «низькокалорійний», «мультизлаковий», «натуральний», «органічний», «низьким вмістом жиру», «не містить глютен» і т. д.
  • остерігайтеся прихованих інгредієнтів у упакованих м’ясних продуктах. Зверніть увагу на такі інгредієнти, як нітрати та сік селери. Дослідження показують, що вміст нітратів в обробленому м’ясі пов’язаний із ризиком розвитку раку. Багато харчових брендів рекламують свої м’ясні продукти як ті, «що не містять нітратів», використовуючи сік селери як замінник, аби обдурити споживачів.
  • уникайте цукрових спиртів, якщо у вас проблеми із травленням. Вони зазвичай містяться в коктейлях, батончиках та продуктах з низьким вмістом цукру або без цукру. Вони перераховані як сорбіт, маніт, ксиліт та мальтит. Ці цукри можуть бути перетравлені лише частково і в деяких випадках можуть завдати шкоди кишечнику.

Тож, як не купити зайвого у магазині?

Відомий портал AdMe зібрав список власних лайфхаків, які допоможуть вам вийти з магазину тільки з тими продуктами, які вам дійсно потрібні:

  • не довіряйте дисконтним картками– дисконтні картки прив’язують нас саме до цього магазину, а накопичувальна система бонусних карток провокує витрачати більше.
  • обережно ставтеся до гарних упаковок– красива упаковка привертає увагу, і ми готові переплачувати за неї. Наприклад, хліб у паперовому пакеті сприймається як свіжіший, ніж у поліетиленовому. Наче його щойно доставили з пекарні. Така упаковка гарна, але непрактична. У ній хліб швидко сохне.
  • перевіряйте вагу товару в упаковці–  у маркетингу існує практика зміни кількості продукту без зміни розміру та дизайну упаковки (даунсайзинг). Зазвичай кількість продукту зменшується, а ціна залишається незмінною. Цей прийом розрахований на те, що покупець вже звик купувати певний товар і мало хто звертає увагу на такі дрібниці, як вага, що вказана на упаковці.
  • порівнюйте ціни на великі та маленькі упаковки– у нашій свідомості закріпилося правило, що оптом купувати дешевше. Але це не завжди так. Наприклад, овочі, фрукти, сухофрукти та цукерки брати на вагу частіше дешевше, ніж в упаковках. Не лінуйтеся порівнювати ціни на великі упаковки, наприклад, каву чи чай. Можливо, купити дві маленькі одиниці буде вигідніше ніж одну велику.

Як бачимо, існує багато способів уберегти себе від впливу маркетингу, залишається лише дотримуватися цих правил. Бажаємо вам вдалих покупок!

 

Авторка: Аліна Кашевська