5 міст світу, де велосипеди — головний транспорт
Транспорт є однією із найважливіших сфер для людини у сучасному світі. У наш час винахід, якому понад 120 років, знову входить в моду, адже зараз прийнято дбати про довкілля, яке забруднюють вихлопні гази. У нашій країні велосипед все ще сприймається як якесь несерйозне захоплення, особливо серед дорослих людей. А в більшості розвинених країн світу, велосипед є і постійним засобом пересування і серйозним спортом. Підтвердженням є статистика і список самих "велосипедних" країн світу. Тому, пропонуємо вашій увазі – список ТОП-5 міст, в яких велосипед є головним засобом пересування, крім того, міська влада робить все для того, щоб жити в ціх містах було комфортно, в тому числі, і з точки зору екологічної безпеки.
Амстердам, Нідерланди
Перше місце в рейтингу посідає Амстердам, що не дивно, бо як говорять: велосипедів в місті більше, ніж людей. Думка дослідників з Copenhagenize навряд чи потребує коментарів: їздити на велосипеді по нідерландській столиці дійсно і приємно, і безпечно. Тут близько 40% жителів їздять на роботу велосипедом. Однак, тут немає будь-якої пропаганди чи нав’язування цього виду транспорту. Амстердам завжди вважався одним з найбільш вільних міст світу, і це відноситься також і до вибору засобу пересування. Як відомо, найшвидший спосіб дістатися до місця призначення в Амстердамі — це велосипед. Практично половину всього транспортного руху в місті складають велосипедисти. В Амстердамі піклуються про навколишнє середовище. Тут купівля автмобиля обкладається 50% податком, якщо це не гібрид. Кажуть: “Той, хто в Амстердамі їздить на машині, вже стоїть однією ногою у в’язниці”. В Амстердамі обирають велосипед.
Копенгаген, Данія
Друге місце дісталося данській столиці, де, згідно з підрахунками, вже до 2015 року половина міського населення їздила на роботу на велосипедах. На сьогодні 35% жителів Копенгагену використовують велосипед як постійний вид транспорту для того, щоб дістатися на роботу. Це окрема транспортна категорія, з якою рахуються і яку поважають. Традиція використання велосипедів в якості засобу пересування почалася в 1900-х роках і протрималася в ХХ столітті – столітті автомобілізму. Для того, щоб їздити на роботу на велосипеді – не обов’язково купувати свій власний. Копенгаген бездоганний в частині міського планування, а багато проектів, які здаються жителям інших країн фантастичними, успішно там реалізуються. Наприклад, вже зараз в місті будується ціла серія мостів для велосипедистів і пішоходів через гавань і розвивається мережа велосипедних супершоссе. В Копенгагені Ви маєте можливість на безкоштовне користування велосипедом, в місті діють численні пункти прокату на кілька годин або на цілий день, кожен з яких оснащений картою велодоріжок міста (виїзд за межі міста карається штрафом). Потрібно всього лише залишити заставу в 20 крон (близько $ 3). Тому можна з впевненістю сказати: транспортна інфраструктура в Копенгагені досягла вищого рівня свого розвитку.
Лондон, Великобританія.
З одного боку, Лондон — справжнє випробування для велосипедиста: погана інфраструктура, нетерплячі водії і нескінченні аварії. Однак, відбуваються і перетворення (такі як будівництво велосипедних автострад і розширення системи прокату), які весь час змушують виїжджати на дороги нових і нових шанувальників велосипедів. Не можна не відзначити, що велосипедні доріжки, що проходять по набережній і через деякі мости, абсолютно заповнені в години пік. Це доводить, що люди, які ніколи б не зважилися раніше прокотитися через центр Лондона на велосипедах, поступово на них пересідають. Зокрема, 32% всього транспорту в годину пік — це велосипеди (на деяких дорогах ця цифра доходить до 70%). Важливо, що їзда на велосипеді стає більш звичною для Лондона, що дозволяє збільшувати використання велосипедів і покращувати відповідну інфраструктуру.
Портленд, штат Орегон, США
Популярність пересування на велосипеді почали оцінювати і за океаном. Так, в американському місті Портленд все більше жителів пересідають на велосипеди, оскільки для велосипедистів там створені відмінні умови. Портленд, як і безліч міст у Східній частині США, має кілька центральних округів, які з’єднані дорогами, немов артеріями. Однак на відміну від інших американських міст, Портленд відрізняється тим, що велосипед як засіб пересування тут дуже популярний, нарівні з машиною. У Портленді, де протяжність велосипедних доріжок досягає 260 миль, за невелику плату ви можете орендувати велосипед, до якого в комплекті додаються захисний шолом, замок, насос, карти і дощовик. У Портленді широко розвинена мережа велосипедних доріжок, які з’єднують всі райони міста. Тут живе безліч велосипедистів, і влада міста підтримує розвиток цього екологічного виду транспорту. Проект «Приміська програма» дозволяє людям із низьким достатком взяти в оренду велосипед з усіма необхідними аксесуарами. У Портленді більше 38 тисяч велосипедів, а у велоцентрі можна пройти спеціальні курси, щоб навчитися спокійно їздити на велосипеді в межах міста. Мережа велосипедних доріг у Портленді зросла з 60 до 260 миль з початку 1990- х років. У чотири рази знизилася кількість аварій за участю байків. У Портленді залишилося ще 38 миль доріг без велодоріжок, але цей недолік скоро буде усунутий.
Барселона, Іспанія
У більшості головних європейських міст проведені стандартні велосипедні доріжки, уніфіковані спеціальні сигнали і карти. Однак Барселона пішла ще далі, проклавши зелену кільцеву велосипедну доріжку, яка налічує 100 станцій, що є частиною грандіозної програми міста з впровадження велосипеда в якості основного засобу пересування. Це дуже зручно і є еквівалентом станціям метро, за назвами яких можна зрозуміти, в якій частині міста ви знаходитеся і які пам’ятки можна подивитися. Умови для велосипедистів у Барселоні просто чудові – окремі широкі велосипедні доріжки вздовж кожної вулиці по всьому місту. Недарма ж велосипед – це офіційний вид міського транспорту в Барселоні.
авторка: Ольга Іванова