«Час трощити фейки»: студенти факультету журналістики ЗНУ взяли участь у всеукраїнській грі з фактчекінгу.

"Фейкотрощі" ? це всеукраїнська студентська олімпіада з медіаграмотності, яка проходить у формі брейн-рингу. Організатором є фактчек-проєкт "Без Брехні" на чолі з Олександром Гороховським. У третьому турі олімпіади участь брали Запорізький національний університет, Національний університет «Запорізька політехніка», Харківська державна академія культури, Національна академія Національної гвардії України та Київський національний університет культури і мистецтв.

Команду «Фейкстопери» представляли студенти та студентки 3 курсу факультету журналістики: Марія Падалко, Любов Науменко, Ліза Баздирєва, Ілля Рудков,  Софія Кінік, Орина Гетьман-Кульчицька.

О 14:30 команди та куратори заходять за посиланням у Zoom, спочатку перевірка звуку та зв’язку, а далі Олександр Гороховський оголошує 3 тур гри «Фейкотрощі» відкритим. Починається презентація команд: більшість приготувала відео, де учасники розповідали, які вони сильні, сміливі та готові перемагати, але на «ФейкСтоперів» це ніяк не вплинуло. Команда журфаку ЗНУ представляє себе останньою, розповідаючи, що вони супергерої в сучасному інформаційному світі.

Розпочинається гра. Командам надсилається покликання на Google-форму, на заповнення якої дається 8 хвилин. А далі учасники команд розходяться по своїх Zoom-кабінетах. «ФейкСтопери» одразу, емоційно, з викидом адреналіну, починають обговорення задач та запитань. Остання хвилина, учасники відправляють заповнену форму та команди повертаються до загальної конференції. Відповіді всіх учасників можна

відразу побачити на екрані, то ж «ФейкСтопери» бачать, яка команда скільки заробила за кожне запитання. Олександр Гороховський починає коментувати першою роботу команди журфаку ЗНУ, і результат раунду 3 бали. Деякі учасники засмучені, бо могли заробити більше, але це тільки початок. У інших команд від 3 до 1, і «Фейкстопери» потрапляють у топ-3 за результатом першого завдання.

А далі раунд за раундом. Емоції переповнюють, хвилювання зростає, і чим ближче фінал, тим стає напруженіше та страшніше. Команди рахують бали і відправляються у 4 раунд. Саме на цьому раунді «ФейкСтопери» отримують 6 балів із 6 можливих, крики радості та щастя ширяться кімнатами наших учасників. Команда виривається на друге місце в турнірній таблиці. Поки що 16 балів.

Останній раунд. Хтось каже: «треба зібратися, нам треба перемогти». «ФейкСтопери» відповідають на запитання та відправляють гугл-форму. А далі учасники рахують бали: і свої, і чужі. Олександр Гороховський демонструє турнірну таблицю, і команди бачать остаточний результат. У»ФейкСтоперів» 20 балів із 30. Це друге місце. Учасники кричать та радіють, і хоча це не перше місце, але це їхня маленька перемога. Переможцем 3 турніру стає команда «MediaChek» з КНУКіМ.

Закінчується гра подяками від кураторів команд і побажаннями учасників у чаті Zoom. У телеграм- чаті команди надходять повідомлення «Ехууууу» та «Ми молодці», а також враження від гри :

«Команда «ФейкСтопери»на черговому етапі відбіркових змагань на всеукраїнській Олімпіаді з медіаграмотности «Фейкотрощі» посіла друге місце! Так, ми не перемогли, але продемонстрували меткий розум, швидкість реакцій і нешаблонність мислення! Дякую, Олександр Гороховскому і всім крутим і фаховим організаторам «Фейкотрощів» за кипіння мізків, викид адреналіну та  нечуваний азарт! Дякую шляхетним суперникам за гідну гру! Це було файно» — розповідає куратор команди «Фейкстопери», доцент кафедри журналістики ЗНУ Павло Мірошниченко на власній сторінці у Facebook

«Мені дуже сподобалася гра. Я брала участь у такому заході вперше, тому дуже нервувалася, але в підсумку ми все ж спрацювалися з командою і все пройшло, на мій погляд, досить добре. Головне, що ми змогли перевірити свої знання і зрозуміти, які в нас були помилки, тому що потім ми розбирали всі відповіді, коментували їх. Крім того, в нас були сильні суперники, і це, без сумніву, було дуже цікавим досвідом для мене. Загалом, я б із задоволенням узяла участь ще раз у брейн-рингу на кшталт цього», — розповідає Соня Кінік, учасниця команди «Фейкстопери»

«Гра мені дуже сподобалася, формат брейн-рингу для мене не новий, бо я в шкільні роки грала у «Що? Де? Коли?». Тема фактчекінгу є для мене важливою. Журналісти повинні вміти розрізняти фейки, сайти-сміттярки, для того, щоб професійно виконувати свою роботу», — ділиться своїми враженнями Любов Науменко, учасниця команди «Фейкстопери»

«Гра вийшла дуже цікава і не менш емоційна, до останнього було незрозуміло хто переможе, бо боротьба була дуже запекла.  Це був дуже цікавий досвід і можливість перевірити свої знання і роботу в команді, і, на мій погляд, все вийшло чудово», — розповідає Ліза Баздирєва, учасниця команди «Фейкстопери».

Студенти планують наступного року взяти участь у грі «Фейкотрощі» та на цей раз перемогти.

Падалко Марія