Чому важливі сторінки факультету у соцмережах? Дізнайтеся від іміджевого відділу факультету журналістики!
Соціальні мережі наразі відіграють велику роль у нашому житті. Ми проводимо в інстаграмі, фесбуці, телеграмі, тощо, дуже багато часу, спілкуючись зі знайомими, розважаючись, дізнаючись якусь нову інформацію. Тому багато навчальних закладів створюють сторінки у соціальних мережах задля залучення абітурієнтів, поширення новин про події та заходи, задля того, аби студенти мали змогу висловитися перед широкою аудиторією. Як приклад, факультет журналістики ЗНУ у 2017 році створив акаунти у трьох найвідоміших соціальних мережах.
Команда, що працює над сторінках, розповіла нам про основну мету та нюанси роботи. Можливо, це змусить задуматись інші факультети та ВНЗ, які ще не мають контенту у соціальних мережах, про важливість заохочення аудиторії не лише на офіційному сайті університету/факультету.
На питання відповідала команда іміджевого відділу, що працює над сторінками.
— У кого виникла ідея створити сторінки у соціальних мережах для студентів та викладачів журфаку? З якою метою? Чи справдилися першочергові завдання чи тільки працюєте над цим?
— Над ініціацією проєкту із просування факультету журналістики у соціальних мережах працювали доцентка кафедри теорії комунікацій, реклами і зв’язків із громадськістю Наталя Дмитрівна Санакоєва, а також доцентка кафедри журналістики Юлія Валеріївна Любченко. Вони разом з ініціативною групою студентів заснували іміджевий відділ та розпочали активну роботу із репрезентації факультету у соціальних мережах у 2017 році. Було створено акаунт факультету журналістики у Facebook, а згодом в Instagram та Telegram.
Оцінювати самостійно ефективність нашої роботи було б самовпевнено. Але факт залишається фактом: нас читають, на нас посилаються та дізнаються про різні новини та ініціативи факультету. Наша команда постійно вдосконалює свою майстерність у створенні контенту, залученні підписників та подачі інформації. Прагнемо до більшого, але не нехтуємо тим, що вже маємо.
— Чи є нові ідеї для поширення аудиторії? Наприклад, чи розмірковували над створінням контенту у тиктоці?
— Ми усвідомлюємо важливість актуальності інформації та форматів, які ми використовуємо. Саме тому ми постійно аналізуємо нашу діяльність і загальні тренди та шукаємо щось нове. Зараз ми розмірковуємо над оновленням контенту, введенням нових рубрик та форм їх подачі. Частково ми вже використовуємо мережу TikTok, поширюючи цікаві відеоролики. Можливо, в майбутньому ми будемо продукувати і власний контент.
— За яким принципом поділяються матеріали, що будуть публікуватися у фейсбуці, а що в інстаграмі? Наприклад, у фейсбуці бачу перевагу матеріалів від викладачів, менше від студентів? Чому так сталося? Який канал є більш популярним і чому?
— Насправді аудиторії цих двох сторінок різні. У Facebook переважає частка викладачів, випускників факультету та батьків абітурієнтів, а в Instagram – навпаки більше студентів та випускників шкіл.
Проте ми не розділяємо матеріали на «від викладачів» та «від студентів». Пишемо про загальне та внутрішнє життя факультету, яким воно є. Всі питання, які виникають під час нашої роботи, або надходять до нас від підписників сторінок, ми скеровуємо в чат команди та разом думаємо над відповіддю або шляхом розв’язання певного питання.
І в Facebook, і в Instagram публікуються новини з життя факультету, корисна та цікава інформація для абітурієнтів, студентів, випускників та викладачів. Різниця полягає лише в розмірі та кількості матеріалів, адже в Facebook можна розміщувати більше тексту, ніж в Instagram. Пам’ятаємо, що Instagram — візуальна соціальна мережа, тому інформація подається більш стисло та часто в графічній формі.
Важко визначити, який канал є популярнішим, адже аудиторія та цілі в цих двох соціальних мережах дещо відрізняються. Ми не женемося за популярністю, а працюємо над тим, щоб надавати нашим читачам якісну та актуальну інформацію про наш факультет.
— Студенти, чиї пости опубліковані на сторінках, самі надсилають матеріали до публікацій за власним бажанням? Чи це все за проханням викладачів або через практику?
— Наші сторінки є відображенням життя факультету і студентства зокрема. Студенти можуть надсилати матеріали за власним бажанням, за рекомендацією викладача або в межах практики. Буває й таке, що ми самі просимо дозволу студентів опублікувати їхні роботи на сторінках. Ми прагнемо надати кожному студентові можливість поширити результати власної діяльності.
— Хто обирає, чи буде той чи інший матеріал опублікований на сторінках, чи ні? Хто відповідає за редагування матеріалів? Скільки осіб містить команда і які у кожного обов’язки?
– Для початку треба пояснити, що іміджевий відділ – це цільна команда, кожен учасник якої відповідає за свою роботу.
Сьогодні над акаунтом у Facebook працюють: Алла Стрілець – адміністраторка, журналістка; Наталія Данилюк – журналістка; Софія Вальченко – журналістка; Юлія Кандзеба – коректор.
Команда сторінки в Instagram: Ксенія Вербицька – дизайнер; Валерія Вітер – менеджер історій; Владислав Сопрун – копірайтер; Юлія Любасенко – адміністратор; Вероніка Белендій – копірайтер та керівник бота в Telegram.
— Чи є якась офіційна посада для керуючого цими сторінками чи це заняття за власним бажанням?
– Команда іміджевого відділу факультету журналістики ЗНУ працює під керівництвом доцентки кафедри теорії комунікацій, реклами і зв’язків із громадськістю Наталії Дмитрівни Санакоєвої та доцентки кафедри журналістики Юлії Валеріївни Любченко.
Ми позиціюємо себе як одну команду, яка працює за власним бажанням без офіційних посад та грошових заохочень.
Наразі ми можемо побачити досить велику активність на сторінках. Наприклад, 647 підписників у фейсбуці, 630 – в інстаграмі. Бот у телеграмі має чудову розробку, що допомагає абітурієнту дізнатись якусь інформацію стосовно факультету та університету без дзвінків кудись. Це гарний приклад того, як поширити свою аудиторію та підняти активність та інтерес до факультету серед студентів, викладачів, абітурієнтів та їх батьків.
Вікторія Головіна, факультет журналістики,
спеціальність журналістика, 5 курс, заочне відділення.