Для чого Запоріжжю потрібна велоінфраструктура?
Ще у 2018 році Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновило державні будівельні норми. В цих нормах вказано, що обов'язковим є проєктування велосипедних смуг та доріжок. Пройшло 3 роки. І в Запоріжжі з'явилися 3 доріжки. Зокрема, на вулиці Гетьманській та Новокузнецькій. Майже по 2 кілометра кожна. Але все ж таки ми розуміємо, що цього не достатньо. Якщо порівняти Запоріжжя з Києвом, то в Києві наразі прокладено 65 кілометрів велосипедних доріжок і є 945 локацій для тимчасового зберігання велосипедів. А до 2025 року обіцяють облаштувати 375 кілометрів. Проте в Запоріжжя ми маємо поки що тільки Концепцію розвитку велоінфраструктури яку прагнуть реалізувати до 2028 року.
Але все ж таки для чого нам потрібна велоінфраструктура?
А ось для чого:
- по-перше велосипеди, електросамокати допомагають дотримуватися соціальної дистанції. А це наразі актуально;
- по-друге поліпшить екологічне становище Запоріжжя;
- по-третє велосипед сприяє розвитку туристичної галузі. Цей транспорт дедалі більше приваблює туристів. Це зручний і приємний спосіб оглянути місто та проїхатися о. Хортиця;
- по-четверте економить ваш бюджет;
- по-п’яте розвиток велотранспорту робить міста безпечнішими та зручнішими для життя. Автомобіль — це зручний транспорт, але мешканці європейських міст дедалі більше розуміють підвищення якості життя в своєму районі через збільшення велосипедного руху. Наприклад, Данія хоч і має найрозвиненішу велоінфраструктурув світі – уряд впевнений, що можна зробити більше. Тому виділив ще 70 мільйонів євро на створення 20 придорожніх проєктів, які передбачатимуть будівництво велодоріжок паралельно державним дорогам. Така інфраструктура з’єднає маленькі міста з великими. А в Нідерландах уряд навіть виступив з ініціативою доплачувати працівникам за те, що ті їздять на роботу велосипедом. Таким чином країна бореться із заторами на дорогах.
Христина Сафонова