Як персоналізувати текст? Відповіді є у книжці “Сторітелінг для очей, вух і серця” Марка Левіна.
З розвитком медіапростору та соціальних мереж змінюється підхід до викладу інформації. Вже не актуально розповідати абстрактні історії про “людину Х”, а варто писати про героїв самих цих історій, які захоплюють читача у великому потоці інформації. Класики літератури не підозрювали, що у 21 столітті їх називали б сторітелерами, тобто “ті, хто розповідають”.
Останнім часом набуває популярності слово “сторітелінг”. Для тих, хто володіє англійською, проблем з перекладом не виникне. Слово “сторітелінг” пішло від двох слів: story (історія) та telling (розказувати). Головна мета сторітелера — зробити усе, аби читач запам’ятав історію надовго. Для цього йому потрібно: заволодіти увагою аудиторії, викликати довіру, створити асоціації, стимулювати емоційну сферу людини та викликати співпереживання.
Про все це говорить Марк Лівін у книжці “Сторітелінг для очей, вух і серця”. Для тих, хто починає свій шлях у написанні текстів (журналістів, рекламістів, блогерів, контент-спеціалістів і т.п.) — ця робота стане у пригоді та відкриє світ сторітелінгу.
Тематика
Маркетинг, реклама та PR, журналістика, креативне письмо, сторітелінг.
Про що книга
Весь світ — це суцільні історії. Усі події свого життя ми розповідаємо через історії власного досвіду. Про це варто пам’ятати, коли ви створюєте матеріал. Саме тоді інформація набуде яскравості та цікавості для аудиторії. Так можна створити ефект присутності читача. Він/вона зможе відчути себе на місці героя публікації. Caмe icтopiя, a нe cуxi фaкти дoпoмaгaють eмoцiйнo зaлучити й пepeкoнaти вaшу aудитopiю. Бaзoвa фopмулa xopoшoї icтopiї дocить пpocтa: тeзa + кapтинкa, щo живe в нaшiй гoлoвi.
Кожен хто читає книгу “Сторітелінг для очей, вух і серця” мoжe нaвчитиcя cтopiтeлiнгу, нeзaлeжнo вiд мeти: cтaти aвтopoм poмaну чи oпoвiдaння, cтвopити влучний тeкcт пpo тoвap чи пocлугу aбo пpocтo зpoбити цiкaвий дoпиc у фeйcбуцi. У цiй книжцi автор Мapк Лiвiн пoяcнює, як нaвчитиcя чути й бaчити icтopiї, пoглибити влacнe poзумiння тeкcту тa зaxoпливo пиcaти. Кpiм тoгo, aвтop нaвoдить poзмoви з вiдoмими укpaїнcькими пиcьмeнникaми, peклaмicтaми, жуpнaлicтaми, якi poзпoвiдaють пpo cвoї пiдxoди дo cтopiтeлiнгу й нaпиcaння тeкcтiв.
Про автора
Мapк Лiвiн — укpaїнcький жуpнaлicт i пиcьмeнник. Видавець The Village Укpaїнa тa Inspired. Автop i куpaтop куpcу зi cтopiтeлiнгу в Шкoлi кoмунiкaцiй Bazilik. Спiкep кoнфepeнцiї TedX. Лaуpeaт лiтepaтуpниx пpeмiй «Смoлocкип» i «Кopoнaцiя cлoвa». У 2019-му Мiжнapoднa paдa з дитячoї тa юнaцькoї книги (Швeйцapiя) внecлa йoгo пoвicть «Рiкi тa дopoги» дo cпиcку видaтниx книжoк для дiтeй з iнвaлiднicтю.
Чим зацікавила мене?
Про книгу дізналась із новинок українського видавництва “Наш Формат” і вирішила замовити, адже навчаюсь на факультеті журналістки і для мене тема сторітелінгу особливо цікава. Що одразу хочу зазначити, що в мене виникло відчуття, ніби я читаю щоденник доброго знайомого який філософськи розповідає що для нього є написання історій. Тут є і спогади інших українських письменників і письменниць. Наприклад, ви дізнаєтесь про бачення що таке гарна історія Любка Дереша, Ольги Пахолок, Олександра Михеда та ін.
Це не посібник чи покрокова інструкція для молодих авторів. Це філософська концепція та збірка думок про те що ж таке сторітелінг. Він розповідає про основи сторітелінгу, пояснює, чому вміти писати так важливо у 21 ст., відкриває читачам основи написання історії, як почати, не закинути все це в процесі тощо. Але найголовніше тут — його власний досвід, історії з життя.Усвідомивши весь масштаб ти лише тоді в процесі написання тексту зумієш передати частинку себе іншим людям. Душевність має бути всюди, що і намагався донести автор.
Кому сподобається “Сторітелінг для очей, вух і серця”?
Якщо ви зацікавлені в історіях — вам варто прочитати книгу. Навіть, якщо ви не письменник, рекламіст, копірайтер чи журналіст. Марк Лівін у книжці не лише розповідає історії зі свого дитинства та власні інсайти із досвіду написання історій, а й описує поради та лайфхаки від інших письменників, блогерів та митців. Тож якщо ви довіряєте автору, майте на увазі: “ця книжка не навчить вас писати романи чи кіносценарії та не покаже, як вправлятися в редагуванні та скороченні слів, речень, абзаців. “Сторітелінг для очей, вух і серця” — це набір кубиків, з яких ви можете скласти історію, котру вам заманеться”.
Тут ви не знайдете покрокову історію, як створити історію, яка зачепить будь-кого. Цінність книжки полягає у потужному струмені мімімі, який вселяє в читачів віру в те, що їм усе вдасться. Марк Лівін же завжди підтримає, надихне, просить публікувати тексти та обіцяє їх лайкати. Він заряджає вас на створення історії, а не на аналіз граматичних помилок. Якщо ви хочете провести вечір у компанії мотиваційний книжки, дізнатися більше про українських письменників та сторітелінг, а ще й випити декілька кружок чаю, то неодмінно читайте.
Зазначу, що якщо ви шукаєте посібник з написання історії чи ґрунтовну роботу по сторітелінгу — продовжуйте пошук. Ця книжка не про це.
5 цитат зі “Сторітелінг для очей, вух і серця”
“Всесвіт зроблений не з атомів, Всесвіт зроблений з крихітних історій”, — стр. 44
“Та, на жаль” раціональність у такому випадку спрацьовує не одразу. Спочатку слухач бачить усі емоційні моменти цієї історії, “переживає” досвід і проєктувати його на життя. І лише потім через розум може відділити емоції від реальності й розібрати сюжет раціонально. Це головна причина, чому всі історії — навіть якщо ви пишете текст про товар на сайт — про людей і для людей. Це важливо пам’ятати, якщо плануєте стати сторітелером”, — стр. 56
“Найвищий рівень майстерності — дати в тексті відповідь на питання “Навіщо?”. Тоді історія міситиме не лише факти та причини, що до них провели, а й кінцеву мету”, — стр. 64
“Хороша історія сьогодні має бути не про вічне, а про актуальне: не “на віки віків”, а “тут і зараз””, — стр. 71
підготувала: Юлія Чернявська