Плюси та мінуси навчання на карантині (опитування)

Протягом карантину в новинах і соціальних мережах встигли обговорити всі деталі та нюанси дистанційного навчання в школі та унівеситетах.: від аналізу якості телеуроків до порад психологів, як організувати навчання. Більшість університетських положень про дистанційне навчання містять перелік ресурсів, із допомогою яких викладачі повинні працювати дистанційно (Zoom, Skype чи інші).

Отже, як навчаються студенти під час карантину? Ми вирішили провести невеличке опитування.

Харчилава Мзія. Студентка 3-го курсу, ЗНУ.

Розкажи про своє навчання під час карантину?

  • Ну, це було важко, незвично. Для мене це був новий досвід. Найприємніше, що викладачі швидко відповідали на смс, та з ними можна було спілкуватися у будь-який час, а не у певні години прийому (сміється). Взагалі, я задоволена, таке навчання доволі зручне.

Які соц. мережі були для тебе найбільш корисні під час дистанційного навчання?

  • Звісно у першу чергу ми використовували Moodle, це як окрема соц. мережа, Facebook, де мы могли спілкуватися з викладачами. А взагалі кожна мережа хоч трохи була корисна.

Що сподобалось, а що не сподобалось у дистанційному навчанні?

  • Із плюсів: з’явилося більше часу для особистих справ. Економія коштів на проїзд (знову сміється). Із мінусів: так як такий досвід новий, багато чого було не зрозуміло, іноді плуталась. Викладачам було важко у повній мірі розкрити свій матеріал, бо поганий інтернет та відсутність практики після леції – значний мінус.

Коляда Тетяна, студентка 4го курса, НУ»ЗП»

Розкажи про своє навчання під час карантину?

  • Навчання під час карантину проходила через платформу moodle і google classroom. Пари у одного викладача з п’яти проходили через zoom, два інших тільки проводили консультації раз в тиждень. В цілому, можна сказати, що ми були надані самі собі. Допомоги від викладачів було дуже мало, більшість з працею адаптувалося до нових умов, що створило величезну складність в дистанційному навчанні. Кожен раз, коли з домашнім завданням щось не виходило — потрібно було дзвонити або писати викладачеві, це довго, це стрес. Не вся інформація доставлялася вчасно, через що доводилося виконувати величезні кількості завдань в останній момент.

Які соц. мережі були для тебе найбільш корисні під час дистанційного навчання?

  • Корисним для мене був тільки месенджер телеграм і вайбер, так як там мені допомагали дійсно небайдужі до моєї долі друзі.

Сапожніков Данило, студент 4-го курсу, ЗНУ.

Розкажи про своє навчання під час карантину?

  • Під час карантину я вчився гірше, ніж зазвичай. Набагато зручніше спілкуватися з викладачем особисто, легше здавати завдання під час пар і інформація краще засвоюється під час лекцій. Працездатність вдома падає, так як багато чого відволікає від навчання.

Які соц. мережі були для тебе найбільш корисні під час дистанційного навчання?

  • Найзатребуваніші були Instagram, Facebook. У Moodle було зручно знаходити і здавати завдання.

Що сподобалось, а що не сподобалось у дистанційному навчанні?

  • Звичайно приємніше перебувати вдома, але очне навчання набагато ефективніше і краще. Ну і найнеприємніше — сам карантин, тому хотілося б якнайшвидшого його закінчення.

Карантин — це кризовий стан для освіти, зокрема й для усього суспільства. Досвід дистанційного навчання в університетах довів, що рівень цих компетенцій дуже різний, і якщо ми прагнемо кращої вищої освіти — то в неї треба розумно інвестувати, посилювати університети, робити це з повагою до автономії  і  визнанням наявних проблем.

Авторка: Ярослава Задорожня