Курортний сезон під час карантину

Початок курортного сезону в Україні став можливим завдяки введенню адаптивного формату карантину та його послабленням. Про це стало відомо 10 червня під час онлайн-брифінгу щодо ситуації з протидією коронавірусу. За словами міністра охорони здоров’я України Максима Степанова:

“Цей етап передбачає, в тому числі, початок функціонування баз відпочинку. Всі ці бази відпочинку можуть функціонувати з дотриманням правил, встановлених Міністерством охорони здоров’я, вони все вже є на сайті Міністерства охорони здоров’я, всі можуть з ними ознайомитися”.

Тож, як працюють бази відпочинку в нашій області, а саме в Кирилівці? 1 червня відбулася нарада щодо початку курортного сезону. Під час засідання, за даними офіційного інтернет-порталу Кирилівської селищної ради, обговорювались питання підготовки до курортного сезону та виконання заходів безпеки на базах відпочинку.

З важливих моментів варто виділити слова заступника директора Запорізького обласного лабораторного центру МОЗ України Олександра Мащака. На його думку, насамперед варто забезпечити придбання достатньої кількості засобів індивідуального захисту для персоналу, дезінфекційних та антисептичних розчинів з усім необхідним медичним устаткуванням.

к2

krlk.gov.ua

Своєю чергою заступник директора Департаменту охорони здоров’я ОДА Марина Воловик зазначила, що на кожній базі відпочинку має працювати медик. Та чи виконуються всі вимоги на морському побережжі? Про це нам вдалось поспілкуватись з директором кількох баз відпочинку на Федотовій косі Іващенко Миколаєм Григоровичем:

  • Я працюю в цій сфері понад 10 років, тому вся ця ситуація з карантином не стала чимось, що могло вибити з колії, за стільки років і не таке бачили. Два сезони підряд стихійне лихо завдавало чималої шкоди. Через шторми узбережжя Кирилівки було майже зруйновано та затоплено. На території бази було повністю зруйновано пляжну зону, а також пошкоджено житлові та технічні приміщення. Здійснювались відновлювальні роботи, все виправлено. Але не тільки стихійне лихо вдарило по фінансах, а й епідемія що залишила більшість людей без коштів на проживання, не говорячи вже про відпочинок. Частина ж просто боїться, ще й невтішні новини про нові антирекорди додають страху.  Менша кількість відпочиваючих — менше коштів на внутрішні витрати бази та перерахунок податків на розвиток селищної ради.

Які вимоги до роботи баз відпочинку виконано найпершими?

  • Насамперед закупили рідкий антисептичний засіб та засоби для дезінфекції приміщень (житлових та технічних споруд) і маски для працівників. Розчин потім вже розлили в менші місткості з підписом “антисептик” та розмістили в адміністрацію, на поверхах корпусу, в спільних санвузлах. Спеціально придбали яскраві пляшечки, аби відпочиваючі обов’язково їх помітили. Маски купували як багаторазові так і одноразові. Окрім того виділили кімнату для ізоляції потенційно хворих.

Як відбувається реєстрація та поселення відпочиваючих?

  • Ми вже стільки років працюємо за допомогою онлайн-бронювання, або ж в телефонному режимі й адміністратори з цим чудово справляються. В більшості випадків бронювання відбувається заздалегідь, зараз же, я впевнений, відсоток тих, хто приїхав на відпочинок без попереднього бронювання значно скоротився у зв’язку з епідемією.

Яких норм дотримуються адміністратори при реєстрації на базі?

  • Насамперед по приїзду вимірюється температура відвідувачів. Щодо адміністрації, то це дистанція та засоби індивідуального захисту, більш детально можете запитати в них особисто. Окрім цього велику увагу приділяють своєчасному вологому прибиранню та дезінфекції приміщення адміністрації.

А як щодо медичного працівника? Про це повідомлялось під час засідання 1 червня.

  • На території бази знаходиться аптека, мед. працівник якої надає допомогу потенційним хворим. На щастя, випадків захворювання на COVID-19 не виявлено. Завдяки увазі до дотримання санітарних умов на базі сподіваємось на відсутність випадків захворювання. Окрім того санепідеміологічна служба кожного тижня здійснює аналіз якості води (питної та морської на території пляжу).

А от щодо реєстрації та поселенню відпочиваючих коментар дала адміністратор однієї з баз Наталія Григорівна:

  • Звичайно це маска, рукавички для підрахунку коштів та дистанція між адміністрацією та відпочиваючими. На столах завжди знаходяться місткості з антисептиком. Під час запису та розрахунку проводиться інструктаж щодо безпечної відстані на пляжі та деталі використання масок в приміщеннях скупчення людей. До приміщення дозволяємо заходити лише в масках та одній особі від сім’ї. Окрім того здійснюємо дезінфекцію поверхонь та канцтоварів, з якими контактують відпочиваючі (ручки для розпису в журналі).

Адміністратор також зауважила, що не всі приїжджають в масках та дотримуються дистанції. До приміщення часто заходять всією сім’єю та доводиться нагадувати про необхідні норми.

Аналогічна ситуація й на іншій базі відпочинку, але тепер вже в центрі Кирилівки. На цій базі призначено відповідальну особу — Клушина Григорія Федоровича. Саме з ним нам вдалось поспілкуватися. Кожного він дня особисто проводить інструктаж серед працівників бази щодо дотримання вимог протидії вірусу.

Як виявилось, загалом виконання вимог щодо протидії COVID-19 відповідає постанові та збігається з діяльністю попередньої бази. Спільними для обох баз також є побоювання щодо великих фінансових втрат у зв’язку з тим, що більшість потенційних відпочиваючих боїться бронювати номери та взагалі приїжджати. З цього приводу Григорій Федорович зазначає:

  • Я часто чую від адміністраторів, що навіть знімають бронювання, бо “вот мы посмотрели новости, а вдруг закроют город и как мы к вам тогда попадем?”. Те ж саме стосується передоплати за номери при бронюванню, адже перший день проживання на базі оплачується заздалегідь, для нас це хоч якесь страхування, аби не залишитись взагалі без прибутку. Аналогічно працюють й інші бази. Крім того, міжобласне сполучення дотеперішнього часу відкрито частково, що значно скорочує кількість приїжджих. Ті, що мешкають в областях з найбільшими випадками захворювання майже не замовляють номери. Деякі ж не хочуть витрачати час на отримання довідки від сімейного лікаря, що є обов’язковою для гостей з карантинних зон.

Тож ми бачимо, що бази відпочинку на Азовському узбережжі намагаються дотримуватись правил рекомендованих МОЗ. Виконуються основні вимоги, такі як використання антисептиків та засобів індивідуального захисту працівниками, вологе прибирання з дезінфекцією приміщень та основні моменти в роботі з відпочиваючими.

Щоденно інформація про COVID-19 озвучується під час інструктажу перед поселенням, на деяких базах люди розписуються в журналі, де підтверджують ознайомлення з правилами поводження під час карантину. На пляжах люди знаходяться на правильній відстані, але в приміщеннях досі поводять себе легковажно, не дотримуються дистанції, не користуються масками та антисептиками. Але керівництво баз сподівається на покращення ситуації не лише на узбережжі, а й в усій країні.

У разі виявлення підозрілих симптомів  варто звертатись за телефоном обласної гарячої лінії протидії COVID-19  061-224-63-83.

Авторка: Анна Перекрест