Чи подолає корупцію реформа ДАІ — думки запоріжців

Для успішного проведення прозорих реформ Україна звернулася за допомогою до іноземних фахівців. Так Ека Згуладзе запропонувала оздоровлення Департаменту ДАІ МВС України розпочати з ліквідації ДАІ.

Iсторiя української ДАІ бере свiй початок з 14 квiтня 1997 року, коли Кабiнет Мiнiстрiв затвердив «Положення про Державну автомобiльну iнспекцiю Мiнiстерства внутрiшнiх справ». У першi роки дiяльностi бракувало квалiфiкованих кадрів, патрульних автомобiлiв, радiозв’язку. При цьому завдання, якi отримували працівники ДАІ, майже вiдповiдали вимогам сьогодення, а саме:

— боротьба з аварiйністю та викраданням автотранспорту;

— розроблення технiчних норм та параметрiв експлуатацiї автотранспорту;

— спостереження за пiдготовкою та вихованням водійських кадрiв;

— кiлькiсний та якiсний облiк автопарку.

На сьогоднішній день ситуація майже не змінилася, але додалася зневіра людей та неймовірно високий рівень корупції. Для ліквідації прогалин в законодавстві та зменшення рівня закорумпованості ДАІшників, грузинська політична діячка, а тепер перший заступник міністра внутрішніх справ України Ека Згуладзе проводить зміни в Державній автомобільній інспекції. Пілотний проект змін матиме силу в Києві та Київській області. Але за успішним впровадженням в дію, такі зміни поширяться й у інші області України. Звичну для нас міліцію замінять на поліцію, а ДАІшників на поліцейський патруль. Відповідно до проекту розширять їх обов’язки: частину функцій патрульні запозичать і у дільничих, таким чином патрульна поліція буде ближче до народу. Заробітна плата буде збільшена до 8 тис. грн. на місяць. Новий патруль потребуватиме 2 тис. інспекторів. Зміна відбуватиметься не тільки в назві чи обов’язках, але й в самих учасниках. Працівники, які не пройдуть тестування будуть звільнені, або відправлені на перенавчання. Кандидати, які хочуть стати поліцейськими оздоровленої країни мають заповнити анкету та відповідати наступним вимогам:

  • вік від 21 до 35 років;
  • повна загальна середня або вища освіта;
  • наявність посвідчення водія категорії В;
  • відсутність судимості;
  • вільне володіння українською мовою;
  • фізичне здоров’я та моральна стійкість.

Молодь виявилася дуже активною і число заявок в перші дні перебільшувало декілька тисяч. Це свідчить про те, що народ не байдужий і вірить у зміни на краще, а найголовніше, готовий сам працювати чесно, прозоро. Перший заступник міністра внутрішніх справ України закликає приєднатися і жінок. Заявок від прекрасної половини, було набагато більше ніж від чоловіків.

Але про реформування української системи дорожнього патруля знають не всі. Серед опитаних міста Запоріжжя, часто зустрічались люди, які просто не чули про подібні реформи і нововведення. Проте думки людей щодо реформування розділялися. Чоловіки менш оптимістичні, більшість скептично поставилась до реформи і вважає, що нічого докорінно не зміниться.Молодь налаштована рішуче та не втратила віру в утворення некорумпованої держави. Що ж стосується старшого покоління, то віри в нововведення в них набагато менше, вони чекають якісних змін.


Що ж до стереотипу «жінки на дорозі», то він вже, мабуть, застарів. Жінки реагували позитивно та ладні особисто брати участь в новій дорожній реформі. Чоловіки ж залюбки бачитимуть жіночу стать у вигляді поліцейського. Як зазначають, поліцейський-чоловік чи поліцейський-жінка великої ролі не зіграє – головне, щоб вони діяли згідно закону.Якщо б довелося впроваджувати такий проект в Запоріжжі, то кількість бажаючих змінити нашу систему не як не поступалася б столичним мешканцям.

Але в першу чергу, змінити потрібно себе. Стати чеснішим, мудрішим і сміливішим. У корупції винні завжди дві сторони. Тому маємо надію, що нова поліція наведе лад на дорогах, а люди почуватимуть себе більш захищеними, впевненими і чесними.

Джерело: http://www.sai.gov.ua/ua/history.htm

 Маргарита Стоцька,Маргарита Галіч