Цікаві факти про царя  Навуходоносора або інше його ім’я цар Вавилонський

Одним із фактом є завоювання царя вавилонського юдеї.

«…Того часу прийшли до Єрусалима раби Навуходоносора, царя вавилонського, і містопопало в облаву. І прийшов Навуходоносор, вавилонський цар, на місто, а його раби облягали його. … І позбирав він звідти всі скарби Господнього дому та скарби дому царевого, і повідрубував всі золоті речі, які поробив був Соломон, цар Ізраїлів, у Господньому храмі, як говорив Господь. І повиводив він увесь Єрусалим, і всіх князів, і всіх лицарів військових, — десять тисяч пішло до неволі, — і всіх теслів та ковалів. Не позоставив нікого, окрім нужденого народу Краю».( 2 Царств 24:8 – 20)

Існує іще такий факт, про те що цар Навуходоносор, який захопив у полон жителів Єрусалима, звелів начальнику царедворів відібрати серед полонених ізраїльтян молодих юнаків царського й княжого роду для навчання, виховання та праці у царя.

«…Юнаків, що нема в них жодної вади, і вони вродливого вигляду та розумні в усіякій мудрості, і здібні до знання, і розуміють науку, і щоб у них була моторністі служити в царському палаці, і щоб навчати їх книг та мови халдеїв. І призначив їм цар щоденну поживу, з царської їжі та з вина, що сам його пив, а на їхнє виховання – три роки, а по закінченні їх стануть вони перед царським обличчям».

І були серед них з Юдиних синів Даниїл, Ананія, Мисаїл та Азарія. У палаці вавилонському їх стали називати: Даниїла – Валтасаром, Ананія – Шадрахом, Мисаїла – Мешахом, Азарія – Авед -Него. Даниїл вирішив себе не ганьбити їжею з царського столу, тому, що була приготована з м’яса тварин та птиці, яких ізроаїльтянам, за законом Мойсея, не дозволяли їсти, і можливу через те, що вони приносили їх у жертву вавилонським богам.  Він вирішив попросити в їжу овочи та воду для питя. Через те, що начальник не хотів виконувати це прохання, Даниїл запропонував випробовування на десять днів. Через десять днів обличчя чотирьох віруючих юнаків виявилося ще вродливішими, і тіла були повніші, аніж ті, що споживали їжу з царського столу.

Через три роки цар Вавилону наказав привести до нього усіх відібраних ізраїльських юнаків. Після того, як цар порозмовляв з них окремо, він дійшов висновку, що досі не було подібних Даниїлу, Ананії, Мисаїлу та Азарії. « А всяку справу мудрості та розуму, що шукав від них цар, то він знайшов їх удесятиро мудрішими від усіх чарівників та заклиначів, що були в усьому його царстві». Тому їх лишили для служби при цареві.(Даниїла 1:3 – 20)

Є ще цікавий факт, що Навуходоносор звелів зробити бовона з золота завишки шістдесят ліктів, завширшки у шість ліктів і встановити його в долині Дура, що у вавилонській місцевості.

І цар Вавилонський проголосив: « До вас говориться, народи, люди та язики! …Поклоніться золотому бовванові… А той, хто не впаде й не вклониться, тієї хвилі буде вкинений до середини палахкотючаї огненої печі».

Хтось із халдеїв доніс цареві: « Є юдейські мужі… Шадрах, Мешах та Авед -Него, — ці мужі не звурнули на тебе, царю, уваги: богом твоїм не служать, і золотому бовванові … не вклоняються». Тоді Навуходоносор у гніві звелів привести Шадраха, Мешаха та Авед — Него і сказав їм: «… якщо ви не поклонетесь, тієї години будете вкинені до середини палахкотючої огненої печі, і хто тойм Бог, що врятує вас від моїх рук?» Вони відповіли царю: « Якщо наш Бог, Якому ми служемо, може врятувати нас з палахкотючої огненної печі, то Він урятує й з твоєї руки, о царю!…» Почувши це, Навуходоносор розлютився й наказав своїм воїнам зв’язати й кинути непокірних юдеїв до розпечиної печі.

Тіж троє, яких кинули до печі, були зв’язаними. Придивившись до вогню, Навуходоносор дуже здивувався, швидко встав і сказав вельмам своїм: «Чи не трьох зв’язаних мужів ми кинули до середини огню?… Таж я бачу чотирьох мужів непов’язаниз, що ходять по серед огню, і шкоди їм нема, а вигляд того четвертого подібний до Божого сина!»

« Тоді Навуходоносор наблизився до челюстів палахкотючої огненної печі, заговорив та й сказав: « Шадраху, Мешаху та Авед-Него, раби Його, Бога Всемогутнього, — вийдіть і прийдіть!» Тоді Шадрах, Мешах та Авед- Него вийшли з середини вогню.(Даниїла 3 розділ)

Авторка: Ольга Туманова