Дмитро Саламаха про власне кіновиробництво, монтаж та роботу в команді

У еру глобалізації дуже стрімко набуває популярності жанр кінематографу – веб-фільм. На цьому заробляють, на цьому стають відомими, цим може займатись кожен.

Але з чого почати, якщо є бажання? Як зрозуміти увесь процес?

Про це та інше розповів Дмитро Саламаха – режисер, актор, сценарист та монтажер PROstudio.

— Коли ти зрозумів, що хочеш знімати? З чого все почалось?
— Мені було 12 років. На YouTube побачив відео, там хлопці власноруч зробили щось типу «Трансформерів», але з дуже крутими спецефектами.

— Розкажи про свій проект на YouTube. Що саме ти знімаєш? На яку відеокамеру? Як відбувається весь процес?
— Якщо заглянути в минуле, то починав я з невеликих за хронометражем відео, десь до хвилини. Знімав спецефекти перетворення людини у надлюдину, різні вибухи, «стрелянину». Глядачі попросили записувати відеоуроки по спецефектах, це сподобалось, але саме на цьому зупинятися не хотів. І, власне кажучи, почав створювати сценарії короткометражок. Знімав комедії, жахи, драму, зазвичай з елементами екшн, щоб не було нудно дивитись. Зараз знімаю «Людину-Павука» по коміксах. Судячи по переглядах, це подобається. Крім цього запущено проект «Зіграти в Hollywood», в якому беремо відому сцену з фільму та намагаємося передати її по-своєму, за своїм баченням. А знімаю фільми я на iPhone, iPad, інколи товариші приносять свої гаджети, тоді вже знімати набагато легше.
30653255_294532407748948_3802124811010834432_n

— А якщо камери з різними параметрами, що робиш з вихідним матеріалом?
— Фільтрую. Воно так і повинно бути, щоб фільм мав один фільтр, та і якість можна підредагувати, зараз це не складно. Навіть, якщо камери на однакових параметрах, все одно, взявши різні ракурси, картинки красивої не вийде, потрібні фільтри.

— Чим редагуєш відео?
—  Програмами Adobe. Ефекти створюю зазвичай у AfterEffects, у відеоуроках все це можна переглянути.

— Чому ти обрав саме жанр фантастики? Чому знову ж таки «Павучок»?
— Це, на мою думку, супергероїка. Частково драма, комедія, аж ніяк не фантастика, хоч і є щось фантастичне у тих же надприродних здібностях головного героя, але ні – це саме супергероїка.

30652490_294532457748943_2640380528749969408_n

— За якими критеріями ти, як режисер, оцінюєш вдалу сцену, кадр?
— В мене немає якихось певних критеріїв, бо під час роботи про це детально думати — тільки втрачати час. Сцену відзняв, продивився, як сподобалось – залишаю, як ні – перезнімаю.

— На що треба звертати увагу під час створення фільму у першу чергу?
— Сюжет. Треба розуміти, що знімаєш, повинна бути історія.

— З якими труднощами ти стикаєшся під час роботи над фільмами?
— Скоріше за все, складнощі – це актори, з якими працюєш. Під них підлаштовуватися важко. Запланували зйомку, але бодай одної людини не має — все переноситься. Допомагає, думаю, не тільки мені, а усій команді, гарний настрій.

30688187_294532194415636_506018370911469568_n

— У тебе є якісь особливі кастинги чи команда поповнюється просто тими, хто забажав?

— Та немає ніяких кастингів, звичайно головне мати бажання. Все, чого не вмієш, але хочеш — набувається. Практика, досвід і таке інше.

— Де і як ти отримував знання, навички? Говоримо зараз про теорію. Де взагалі знайти знання, окрім університету або спецшкіл, для мувімейкерів-початківців?

— Значить, сідаєш за комп’ютер, тоді — браузер, далі — YouTube. Все, чому навчився, узяв звідтіль. Тобто в інтернеті. До речі, стосовно університету, вважаю, що саме навчання на режисера – це лише втрата часу, воно на мій розвиток в подальшому не вплине. Треба брати і робити, чогось не виходить – прочитав інформацію, узагальнив, зрозумів. Воно все є зараз у відкритому доступі.


Бліц-опитування

Улюблений режисер?
Квентін Тарантіно, Крістофер Нолан.


Що саме приваблює в їх роботах?
Стиль, розповідь, сюжет.


Netflix – це…?
Це чудово ?


Що потрібно глядачу?
Динамічність. Будь то сцена з розмовою або якась екшн-сцена.


Що допомагає вжитися в роль?
Потрібно створити образ персонажа: міміку, голос, манеру спілкування, жести і т.д. Головне — фантазія.


Твої найкращі роботи на сьогодні?
Павучок і також, скоріше за все, Niman.


Інтерв’ю підготував Володимир ШАЛОІМЕНКО