«Інтерв’ю з військовими: як не зашкодити собі, співрозмовнику та Україні»: журфак долучився до онлайн-семінару

26 жовтня викладачі факультету журналістики ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) Алла Тернова та Вікторія Ковпак, студенти 2 і 3 курсів ОП «Журналістика», «Реклама та зв’язки з громадськістю» у межах викладання дисциплін «Медіаправо» та «Журналістська етика» долучились до онлайн-семінару «Інтерв’ю з військовими: як не зашкодити собі, співрозмовнику та Україні» проєкту «Journalism Teachers’ Academy» за підтримки «DW Akademie».

Семінар провела сержантка ЗСУ, аспірантка з соціальної роботи, авторка подкасту «Добровольці» на «Громадському радіо», який розповідає про те, як цивільні стають військовими, Аліна Сарнацька. Відзначимо, що 2 жовтня цього року подкаст отримав спецвідзнаку «Подкаст у часи війни» у межах професійної аудіопремії «Слушно» від «Megogo Audio».

За словами організаторів, головна мета семінарів, які проводить «Академія викладачів журналістики», – це обмін досвідом зі складних викладацьких практик, отримання нових знань із питань розвитку медіа та розвитку сучасної освіти. Свідченням того, що тема надзвичайно затребувана професійним колом, були постійні запитання та коментарі з боку студентства та викладачів до спікерки. Так, серед інших, своїм досвідом інтерв’ювання військового – проблемними зонами та інсайтами – поділилася студентка 3 курсу факультету журналістики ЗНУ Ліза Нечипуренко.

Аліна Сарнацька виокремила топову «вісімку» помилок під час спілкування з військовослужбовцями та військовослужбовицями, як-то: «дзвінок на фронт із “паралельного всесвіту”», «напиши за мене текст», «мені теж важко», «розкажіть чогось кривавого» та інші. Разом із присутніми дискутували щодо етичної лексики, зокрема щодо табу на вислови «я тебе розумію», «розкажіть як жертва тортур» та інші.

Представники факультету журналістики висловили подяку виконавчій директорці Українського інституту медіа та комунікації Діані Дуцик і всім співорганізаторам проєкту «Journalism Teachers’ Academy (Академія викладачів журналістики)» за такі фахові можливості розширення компетентностей, адже ці практики в режимі реального часу імплементуються в освітній процес.