«Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики Єлизавета Парфентьєва
У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває реалізація профорієнтаційного проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». Сьогодні в його межах пропонуємо вашій увазі інтерв’ю з вихованкою факультету журналістики Єлизаветою Парфентьєвою, яка є SMM-менеджеркою, випускницею кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності.
Чи розглядали ви інші спеціальності або факультети під час вступу і що саме вплинуло на вибір спеціальності «реклама та звʼязки із громадськістю»?
В 11 класі я проходила курси з підготовки до ЗНО в університеті за факультетом соціології і управління. Я майже не знала, куди хочу вступати і чим займатися, тому думала і над правничою спеціальністю, і філологією, і соціологією. У той час мій товариш Назар Устінцев уже навчався на першому курсі реклами і він сказав: «Подивись навкруги. Нас оточує реклама. Вона потрібна кожному товару». Відтоді я замислилась, що дійсно, це креативна й цікава професія майбутнього. А ще там не буде математики, тому подала документи на рекламу.
Де ви проходили практики під час навчання і чи допомагали вони в набутті практичних навичок?
Проходила практику в Прессцентрі ЗНУ, в musin.zp.ua. Не можу сказати, що це були продуктивні практики, адже у тому віці ще не було свідомого підходу до навчання. Хотілося швидше відбути й насолоджуватися канікулами. На жаль. Від практики потрібно брати максимум, адже перша спроба проявити себе як фахівець у обраній галузі.
Що зі студентських років запамʼяталося вам найбільше?
Запам’яталась підготовка до «Дозвольте відрекомендуватись», потім цей захід перейменували в «Кубок першокурсника». Були круті часи, коли ми танцювали, співали і пробували себе на сцені, більшу за шкільну. Були нестандартні пари, коли нам потрібно було дискутувати на різні теми, робити нестандартну рекламу звичайної речі, впродовж пари бігати коридорами корпусу, щоб записати рекламний ролик. І зустрічі на парах із цікавими людьми із галузі реклами приємно згадувати.
Як ви знайшли свою першу роботу?
Моя перша робота за спеціальністю була у 2020 році на картингу. Там працював мій хлопець. Керівництво дізналось, що я вмію робити відео. Так я почала вести сторінку. Загалом, це можна назвати першим досвідом у SMM. Однак я шукала постійну роботу. За резюме мене взяв на роботу «Салон підлогових покриттів NAPOL», у якому я почала зростати як фахівець реклами.
Чи спілкуєтеся Ви зараз одногрупниками? На вашу думку, наскільки важливі контакти з одногрупниками або студентами зі свого факультету?
Так, іноді списуюсь з дівчатами, з якими товаришувала під час навчання. На мою думку, після університету всі йдуть своєю дорогою і зберегти такі ж близькі відносини важко, але, наприклад, зараз у моєму колі спілкування 4 людини з факультету журналістики, які були на старших чи молодших курсах, ми працюємо разом!
Де Ви працюєте зараз і що входить у ваші обовʼязки?
Зараз я продовжую працювати в салоні підлогових покриттів і вже рік працюю в українському маркетинговому агентстві «Evolution» SMM-менеджером. Дуже добре, що в нас в команді є дизайнер, копірайтер і таргетолог. Тому я займаюся підготовкою технічних завдань для них, складанням контент-планів, монтажем рілс, сторіс і генерацією ідей. Загалом у мої обов’язки входить багато дрібних завдань: від монотонних алгоритмічних справ до креативу.
Яка на сьогодні ситуація у вашій галузі діяльності? Як війна впливає на робочі процеси?
Як не дивно, але галузь розквітла після початку війни. Зумовлено це тим, що ми почали відмовлятися від російських спеціалістів і розвивати рекламний ринок власним бізнесом, тому діджитал стрімко пішов уверх. Звісно, зараз потрібно задумуватися більше над змістом контенту, щоб не зачепити почуття людей та не образити їх. У нашому агентстві війна розділила колектив, бо багато хто переїхав у інші міста і тепер працюємо онлайн. А це вже не те спілкування, не та оперативність.
Як думаєте, які три головні характеристики визначають професіонала?
Насамперед, еволюційність, потрібно бути в курсі трендів і стежити за всім, що відбувається в інфопросторі. Друге, напевно, гнучкість, бо ми повинні підлаштовуватися під обставини, водночас генерувати ідеї та контент, не зважаючи на настрій, обставини. І, нарешті, швидкість, бо щоб бути в тренді, потрібно швидко на все реагувати! Ці три ознаки не можуть бути ефективними, якщо вилучити хоча б одну з них!
Матеріал підготували Наталія Лебідь, Наталія Романюк, кафедра видавничої справи та редагування