«Орієнтуй, а не контролюй», «слухай, перш ніж говорити і вчися, перш ніж будеш вчити» та інші складові культури «Netflix»
Ми живемо в епоху, яка характеризується зростанням ваги творчих послуг та інтелектуальної власності. Сьогодні відсоток економіки, що залежить від інновацій та винахідливості, все більше зростає. І важко уявити сучасну культуру без «Netflix» – однієї із найбільш прибуткових, творчих та інноваційних компаній.
Але після виходу компанії з ринку рф та після нещодавнього повідомлення про втрату 200 000 платних передплатників, акції «Netflix» впали в ціні. Українці запустили у соцмережах флешмоб, у якому закликають оформити підписку на цей ресурс та підтримати компанію, яка, в свою чергу, підтримала українців. На фоні цього досить цікаво більше дізнатися про «Netflix», історію його розвитку та корпоративну культуру.
У чому ж феномен успіху «Netflix» – революціонера та лідера індустрії розваг – який розпочинав свій шлях як сервіс із прокату DVD, а згодом став найбільшою стримінговою платформою?
Співзасновник «Netflix» Рід Гастінгс та професор Ерін Маєр у книзі «Netflix і культура інновацій» дослідили чинники, які стали визначальними в історії розвитку компанії та проаналізували корпоративну культуру, що сприяє її успіху.
Невеликий спойлер: у «Netflix» головне правило – жодних правил.
Культура «Netflix» орієнтована на свободу та відповідальність. Довіряючи своїм працівникам, щиро вірячи в них та даючи необмежене поле для творчості й креативу, «Netflix» у результаті отримує якісний продукт та створює у колективі атмосферу, в якій кожен робить внесок у розвиток та успішне майбутнє компанії. Це дозволяє їй залишатися гнучкою та встигати за епохою інновацій.
Книга складається з дев’яти розділів, які описують триетапний процес упровадження культури «Netflix» за допомогою трьох циклів, кожен із яких становить підрозділ.
«Орієнтуй, а не контролюй» – це основна ідея корпоративної культури «Netflix», яка стосується всіх сфер організації роботи у компанії.
Рід Гастінгс пише: «Я не бажав, щоб наші талановиті працівники відчували, що безглузді правила не дають їм вмикати мозок і робити, що треба. Це надійний спосіб придушити творчий пошук, незамінний на роботі, де вирують інновації».
Тобто, за умови високої концентрації талантів, людей, котрі є відданими й завжди працюють на благо компанії, прищеплюючи культуру щирості й упровадивши зворотний зв’язок, скасувавши приписи й правила, а також платячи найвищу зарплату на ринку й даючи свободу, ви матимете відданих співробітників, які виведуть вашу компанію на новий рівень.
Головні думки книги:
- Один або два посередні працівники зменшують ефективність усієї команди та знижують загальний рівень IQ.
- Висока ефективність + неупереджена критика = надвисока ефективність.
- Працювати в «Netflix» і тримати думку при собі, якщо не погоджуєтеся з колегою або маєте слушну заувагу, – це зраджувати компанію. Зрештою, ви могли б допомогти спільній справі, але не зробили цього.
- Працівники мають самі розпоряджатися власним життям і тому самі вирішують, коли їм працювати, а коли перепочити. Чимало найважливіших інновацій сталося після того, як люди відпочили.
- Часто прикметниками «слушний» і «простий» можна описати найгеніальніші інновації.
- Немає правил. Оцінюй ситуацію тверезо. Чини в інтересах «Netflix».
Отже, компанія використовує менеджмент із відкритими картами, довіряє своїм працівникам та створює максимально комфортні умови для роботи, у якій креатив та ідеї відіграють головну роль.
Культуру щирості й свободи у «Netflix» найбільше демонструє такий факт: компанія настільки довіряє своїм працівникам, що роздрукувала документ зі стратегією, яку в жодному разі не можна знати конкурентам, і прикріпила його на дошку оголошень біля кавомашини. «Така свобода свідчить, що ми впевнені в працівниках, а це, своєю чергою, заохочує їх почуватися відповідально» – стверджує Рід Гастінгс.
Підготувала: Маргарита Нікітіна