Сміємось, отже не здаємось

Більше половини молоді надає перевагу розважальним шоу

Українці здавна славляться своїм почуттям гумору. За допомогою сміху вони долають важкі періоди у своєму житті – фінансові, сімейні, політичні проблеми. Велика любов українців до гумору стала причиною популярності телевізійних розважальних шоу. Інтерес глядачів не може не відображатися на рейтингових показниках передач. Ще з кінця 90-х розваги закріпилися у вітчизняному ефір і почали домінувати над інформаційним телебаченням. Жартуючи показати реальність – ось унікальність розважального контенту більшості українських шоу.

За результатами опитування 88,3% українців дивляться розважальні шоу. Найцікавіший для них новий формат проектів – стендап-шоу. Більшість з респондентів – молодь до 20 років, серед якої модно дивитись подібні проекти. До того ж,  багато  опитуваних  брали участь у зйомках шоу.

На думку 83,2% українців було б непогано впровадити освітні елементи у розважальні проекти. До речі, пізнавальних програм в українському телебаченні достатньо для 42,4%  українців, а мало – 56,7% опитуваних.  Можливо, це залежить від того, які канали обирає людина, бо на одному пізнавальних програм дуже багато, а на іншому вони у великому дефіциті.

Найбільше розважальних програм, на думку опитуваних, презентує «Новий канал» («Ревізор», «Страсті за Ревізором», «Половинки», «Супермодель по-українськи», «Хто зверху», «Дешево та сердито», «Суперінтуїція», «Стенд-Ап шоу»),  «1+1» («Міняю жінку», «Чистоnews», «Інспектор Фреймут», «Весілля наосліп», «Вечірній Київ», «Маленькі гіганти», «Вечірній квартал», «Розсміши коміка»), «ТЕТ» («Панянка-селянка», скетчком «Країна У», факап шоу «БарДак», «У ТЕТа в Інтернеті», «Теорія зради», «Це любов»).

З огляду на нинішню ситуацію у країні, 144 українці з 213 вважають, що за розважальними шоу потрібен контроль? Проте, це ж може бути як прихована, так і відкрита цензура з боку урядовців.

Розваги на телебаченні необхідні, оскільки людина фізично і психологічно  потребує відпочинку. Тож, журналісти і коміки мають створювати програмний продукт, який відповідатиме потребам аудиторії. Розважальна частина на телебаченні повинна поєднувати приємне з корисним, виконуючи не лише рекреативну, але й освітню чи виховну функцію. Зараз на вітчизняному телебаченні велика пропозиція розваг для аудиторії, залишається попрацювати не над кількістю, а якістю програм.

*Опитування проведене методом онлайн-інтерв’ю з використанням панелі «Гугл+». Вибірка становить 213 анкет. Статистична похибка не перевищує 10%. З повною версією можете ознайомитись за посиланням  

Тетяна Сивоконь