Українська аудіоказка, або як створити медіапродукт для дітей
«Як виховати розумну дитинку? Як навчити маленьку людину основам милосердя, гуманізму, а тим більше – патріотизму, любові і поваги до Вітчизни, гордості за своє, рідне, українське? Розказувати. Але ж усі психологи наперебій радять оточувати маля найбільш різноманітними засобами осягнення дійсності. «Вы, мамочка, развивайте мелкую моторику, разноцветные игрушки покупайте, смотрите мультики яркие, со звуками разными, рисуйте карандашиками, сказки читайте...», – такі рекомандації точно чула кожна мама у своєму житті.
Ну добре, помалювали, подивились мультики, погрались. Дитині ж швидко набридає одноманітність. Треба щохвилини її чимось зацікавити. І тут дуже могли б допомогти молодим матусям українські виробники мультимедійного продукту своїми мультами з українськими героями, традиціями, а як би мами раділи радіоказкам з українськими мотивами, де і похрюкування чути, і нявкання і усе-усе. І не потрібно, читаючи казку, щоразу повторювати завчені малям інтонації, намагаючись передати характер хитрої лисички-сестрички.
Могли б допомогти українські виробники. Але не допомагають. Діти незалежної України, на жаль, обділені таким продуктом, бо на дитячих каналах більшість мултиків і програм куплена і, в кращому випадку, озвучена українською. А ніша аудіопродукції узагалі порожня. Радіо вкрай мало виробляє програм для малечі….»
Так я собі сиділа думала на парі з медіакультури, коли викладач почала нам розказувати про вимоги до індивідуального завдання: «Необхідно провести медіаосвітній захід, або створити продукт медіатворчості». Ось тут мої думки зіткнулися із реальністю і народилася ідея створити аудіоказку, чи казку для радіо з дітлахами.
За кілька тижнів я вже перекрикувала галас у класі, який зчинили учні восьмого класу сьомої школи-інтернату, коли ділили між собою ролі казки «Рукавичка». Отже ми її записали на диктофон, пізніше я змонтувала і додала трохи звуків, а що вийшло з нашої спільної медіатворчості запрошую оцінити.
P.S.: тож не така велика проблема свторювати продукт для українських дітлахів. Було б, тільки, бажання!
Студентка 4 курсу факультету журналістики ЗНУ
Марина Галич