Журнал Rolling Stone визнав «Плем’я» найвпливовішим фільмом року

Американський журнал Rolling Stone, який пише про масову культуру, визнав фільм «Плем’я» Мирослава Слабошпицького найпотужнішою за впливом на глядачів стрічкою 2015 року. Кінокритик Джейсон Ньюмен порівняв українську стрічку з фільмами Ларрі Кларка та Паоло Пазоліні, рекомендувавши її до перегляду.

У тексті рецензії Джейсон Ньюмен відповідає на питання, яким чином “Плем’я” стало найпотужнішою за впливом на глядачів стрічкою 2015 року. Автор викладає творчу еволюцію режисерського проекту – від юнацьких вражень Мирослава Слабошпицького, що споглядав за життям школи для глухонімих, і його роботи кримінальним репортером у 1990-ті й пізнання “паралельного” існування цієї спільноти в українському суспільстві, до створення короткометражної стрічки “Глухота” як своєрідної “проби” теми і знімання фільму з непрофесійними акторами, який Джейсон Ньюмен називає “виправданим ризиком”.

17 червня “Плем’я” Мирослава Слабошпицького виходить в малий кінопрокат у США. Північноамериканські кінокритики вважають українську стрічку одним із головних мистецьких явищ літнього кіносезону, фактично, – обов’язковою до перегляду. Перші покази “Племені” відбудуться у Нью-Йорку.

Нагадаємо, за фільм “Плем’я” Мирослав Слабошпицький отримав премію Sutherland Award Лондонського кінофестивалю. Ше один фільм Слабошпицького “Люксембург” вийшов на міжнародний ринок. Стрічку купили в Греції та в країнах колишньої Югославії (Словенія, Хорватія, Боснія і Герцеговина, Македонія, Сербія і Чорногорія).

Найнезвичайніший і найстрашніший вітчизняний фільм за весь період української незалежності, “Плем’я” – експеримент, “німе кіно XXI століття”, у якому ролі грають глухонімі непрофесійні актори. Автор відмовляється від звуку, усі персонажі користуються мовою жестів, яка не перекладається озвученням чи субтитрами. “Плем’я” – це драматична історія першого кохання глухонімого Сергія, який переходить в 11-тий клас інтернату для дітей. Сюжет побудований на стосунках героя з однокласниками та дівчиною Анею. Бюджет фільму склав 16 млн гривень.

В українському кінопрокаті стрічка з’явилася 11 вересня. Картина здобула відразу три нагороди, зокрема й Гран-прі на цьогорічному Канському кінофестивалі в паралельній конкурсній програмі “Тиждень критики”. 14 вересня на 19-му Міланському міжнародному кінофестивалі стрічку визнано найкращою художньою роботою 2014 року.

Джерело: inspired.com.ua