«Мені на дівчині просто хочеться підкреслити її красу», — інтерв’ю з візажисткою та стилісткою Дашею Щербак.

В цьому інтерв’ю ми поговорили про тонкощі роботи працівників та працівниць з індустрії краси з візажисткою та стилісткою Дашею Щербак. Вона працює у цій сфері вже 5 років, тож поділилася і цікавими історіями, і порадами. 

 Дашо, знаю, що не так давно ти відкрила власну студію. Як ти наважилася перейти в таку підприємницьку діяльність? І чи важко наповнювати базу клієнтів?

У нас була дуже цікава ситуація, адже ми відкривали студію саме в карантин. На це мене надихнула моя подруга. Через відсутність клієнтів у мене повністю опустилися руки, я вже нічого не хотіла, аж ось моя подруга Тетяна каже: «Ні нам треба відкривати студію, ти все зможеш. Ти класна, в тебе дуже круті роботи». І ось ми вирішили зняти приміщення, облаштувати його та відкрити вже студію.

Наповнювати клієнтську базу досить важко, адже в нас велика конкуренція б’юті-майстрів у Запоріжжі. Однак, якщо ти дійсно класно працюєш, у тебе дуже круті роботи, до тебе люди обов’язково прийдуть, коли дізнаються про тебе.

І зараз ти працюєш і як візажист, і як стиліст, і як бровіст. Як вдається тримати у себе в голові стільки різних технік роботи? І як давно ти цим займаєшся?

Так, це дійсно трохи важко. Я займаюся цим з 2016 року. Я почала працювати візажистом, як я на той час думала. В мене була якась маленька палетка тіней за гривень 20, яку я купила в першому-ліпшому магазині. Моєю першою клієнткою була дівчина, я навіть не знаю, звідки вона. Але їй так сподобалося! Це зараз я розумію, що я таку дурню намалювала, це просто жах… Ну, сподобалось і добре.

Напевне, я не помилюся, якщо скажу, що зараз у сфері індустрії краси дуже велика конкуренція. Як вирізнятися з-поміж інших та, так би мовити «тримати марку» в очах клієнтів?

Я також хочу сказати, що потрібно робити якісно свою роботу. У нас в Запоріжжі дуже велика конкуренція. Напевно, така ж сама як і в Києві, чи інших великих містах. Це через те, що в нас багато таких великих студій, які кожні вихідні, або деякі дні в будні, навчають нових майстрів, через це і є велика конкуренція. Тому все ж таки з цим потрібно працювати. Ми просто якісно робимо свою роботу, знаходимо підхід до клієнтів. Тобто можемо включити якусь музику драйвову, або те, що подобається клієнту, завжди щось обговорюємо. Ну, знаєш, якось завжди знаходяться теми, на які у вас однакові погляди. Наприклад, в мене серед клієнток була дівчина, яка також навчалася на журфаці. І ми коли про це дізналися, то дві години просто не замовкали! Ми вже все зробили, і ще сидимо говоримо.

Тобто потрібно якісно виконувати свою роботу, знаходити підхід до клієнта та використовувати якісні матеріали та обладнання.

В тебе є свій стиль під час нанесення макіяжу? Можливо, ти випрацювала певну техніку чи використовуєш спеціальні інструменти або матеріали? А можливо просто щось на вушко своїм клієнткам шепчеш, щоб вони знову до тебе приходили?

— Дійсно, за п’ять років роботи вже якийсь певний стиль є, однак це різні стилі: на початку та зараз. Це, можливо, приходить з трендами. На початку я любила малювати виразні очі, тобто якийсь «смокі айс», до того ж не на світлих відтінках… Зараз мені на дівчині просто хочеться підкреслити її красу, розкрити її індивідуальність. Я за такий «нюд», тобто мені подобається, коли на дівчині трохи крему, однак він правильно нанесений на шкіру.

Інша справа з нареченими – коли потрібен стійкий макіяж. І ти якось хочеш зробити більше природно, але через те, що в +30 їм цілий день потрібно бути «на ногах» під палким сонцем, то ось тут вже такий дисонанс.

Що зараз в трендах макіяжу та зачісок? І взагалі чи є вони взагалі, чи це така дуже індивідуальна річ?

— Вони дійсно є, однак кожен обирає те, що хоче він на собі бачити. У 2016 році були модними «графічні» брови, всі такі малювали з гострим кінцем. А зараз в тренді – натуральність та просто підкреслений куточок ока.


В тебе ж є такі клієнтки, які приходять до тебе й кажуть: «Даш, я хочу, щоб ти нанесла мені хайлайтер, бронзер, глітер, і побільше блистівок… Але щоб все виглядало натурально».  Як задовольнити бажання клієнта та дотриматися того, щоб від тебе людина пішла красивою?

— Є такі клієнтки, які надивляться фото моделей і бачать, що в них все блискуче. А насправді там три сантиметри нанесеного крему, хайлайтеру як з відра. В житті я завжди кажу клієнтам, що буде доречніше. Але я не з тих майстрів, які сильно задовольнять бажання клієнта, якщо це не буде виглядати добре. Я краще зроблю так, як хочу я, однак я буду знати, що дівчина буде виглядати гарною, ніж я виконаю її забаганку, клієнтка вийде на сонце, а в неї вся щока буде в хайлайтеру.

А ти не боїшся втратити клієнтів через те, що не робиш так, як того бажає клієнт?


Я завжди ходжу на цій межі. Але в мене ще не було таких випадів. Люди потім писали й казали, що дійсно круто, що я вмовила та гарно так зробила. Однак, якщо клієнт вже дуже такий принциповий, то я можу себе так на кінчик «посунути» та нанести той хайлайтер їй на носик.


Напевно, кожен майстер, який вже довго працює з клієнтами та клієнтками, зустрічав багато типів людей. Так от, майстри виділяють такий типаж клієнток, які самі все знають що робити, який макіяж наносити та як тримати кисті. Яка твоя реакція, коли ти бачиш що клієнтка прийшла зі своєю косметичкою та диктує якісь свої правила?

— На початку моєї роботи, коли я була не дуже досвідченою, я вже мала навички правильно нанести тон, зробити мейкап. Але ось як грамотно вибудувати стосунки з клієнтами, я ще не знала. І ось одного разу я приїхала зі своєю валізою косметики, все розкладаю, а клієнтка мені: «Ні-ні, в мене своя». Я не маю права так робити, адже не знаю склад тієї косметики. Я тоді нанесла її, і звісно вона була не такою стійкою, як мої тональні основи. Тому вийшло, скажімо, так собі…

До речі, якщо торкнулися вже теми роботи з нареченими, то в чому специфіка?

— Хочу сказати, що тенденція вже змінюється й наречені розуміють, що може й не треба викликати майстра о п’ятій годині ранку, щоб на восьму їхати в якесь кафе чи фотографуватися. Я цьому дуже рада та, напевно, всі майстри також. Ще у 2018-му я вставала о п’ятій, о четвертій. Мій найраніший підйом був о другій годині ночі, щоб о 3:30 вже бути у нареченої. Адже поки зробимо зачіску, поки макіяж.


Майстер же ще повинен бути стресостійким, щоб витримати всі зауваження клієнта та інколи, можливо, навіть заспокоїти, якщо, наприклад, ми говоримо про наречених.

— Була така ситуація, коли ми вже з нареченою зробили зачіску (до цього робили й пробну), а вона каже: «Щось не те». А це страшний сон для майстра, коли клієнт каже, що йому не подобається. Це було, звісно, через нерви. Нас час «підганяв», а наречена була незадоволеною тією послугою, яку я їй зробила. Я сказала їй, що вже не могла нічого зробити та не візьму гроші за це. Я вийшла, вона побігла сама собі щось робити на голові, а потім як тільки я сіла в таксі, вона мені телефонує й каже: «Дашо, прийди, будь ласка, та зроби мені ту зачіску. Я просто дуже перехвилювалася».


Тобі доводилося працювати з клієнтками, в яких реально дуже проблемна шкіра? Можливо, у когось були опіки чи просто невдалий пілінг? І чи можеш ти відмовити, коли бачиш, що косметика не допоможе?

В мене такої ситуації не було, але в мене є чітка позиція. Якщо я побачу, що у дівчини акне чи якась інша інфекція на шкірі, то я відмовлю, адже це моя гарантія того, що інших дівчатам або навіть сама собі не занесу інфекцію.


Я з тобою розмовляю і розумію, що переважно вживаю слово «клієнтка». А чи доводилося тобі працювати з клієнтами-чоловіками?

— Я тільки почала працювати й викладала оголошення про пошук моделі для макіяжу, зачіски у тоді ще незаблокованому «Вконтактє». Мені написав чоловік, який, як я зрозуміла, працював у нічному клубі в розважальній програмі, і йому потрібен був такий мейкап. Я тоді ще працювала «на дому», тому було дійсно страшно, що до мене додому прийде чоловік 45 років, який хотів зробити макіяж. Мені було цікаво, але я відмовила. Хоча зараз я б сказала «Звісно, приходь!».

До речі, деякі майстри кажуть, що коли робиш макіяж чоловіку, то він не може подивитися відкритим оком вгору?

— Коли мені прийшло замовлення з тональними основами, я вмовила свого хлопця спробувати на ньому. Ми тестували підводку, тон, та олівець, щоб підвести нижню лінію ока. Коли я попросила поглянути вгору, то через дві секунди він встав зі стільця з криками: «Я не розумію як це робити! Що це таке!».

Чи можеш ти однозначно сказати, що макіяж змінює людей в хороший бік? Чи все-таки були такі випадки, можливо, навіть у твоїй роботі, коли позитивних змін не відбувалося, і навпаки з макіяжем людині було тільки гірше?

— Я хочу сказати, що у нашій професії дійсно треба бути підкованим. Були погані випадки, коли я ще не вміла правильно володіти технікою, коли я працювала без сертифікатів, без навчання. І ось я розуміла, що коли накладаю скульптор або бронзер (прим. – косметичні засоби), то цим можу зробити риси обличчя людини непропорційними. Тому до цього треба відповідально підходити й робити по технології, якої навчили.

Дашо, знаю, що нічого не робиться просто так і не дається легко. Тому ж і ти перед тим як стала майстром, проходила спеціальні курси, навчалася. Як ставишся до тих «майстрів», які не мають спеціальних знань, але відкривають студії, працюють без жодних сертифікатів?

— Я сама починала так, але потім зрозуміла, що далеко на цьому «не поїдеш». Коли я почала займатися, то зрозуміла якою важкою є теорія. Буває так, що ти навчаєшся, навчаєшся, а потім хто прийшов і також почав працювати без жодних знань цієї справи. Звичайно, на душі «шкребе»…

Перейду до свого найулюбленішого запитання. Курйози під час роботи.

— Вони, напевно, в мене є постійно. Колись я приїхала до дівчини, якій потрібен був мейкап на випускний вечір. І я зрозуміла, що не взяла свої щіточки. В мене була з собою якась одна та спонж, яким я й зробила макіяж. Він вийшов крутим, але я так нервувала…Ну, що робити, коли немає твоєї «зброї», якою працюєш.

Завжди намагаєшся «викручуватися» з таких ситуацій, і це, напевно, якийсь твій ріст.

Яку пораду ти б дала собі коли тільки почала працювати в індустрії краси?

— В мене одна порада: не боятися працювати з клієнтами. Адже коли ти занадто хвилюєшся, то це дуже впливає на роботу з клієнтами. Бо тоді людина не бачить твоєї майстерності й професіоналізму. Звісно, ця людина до тебе більше не прийде, бо не вдалося побудувати довірливі стосунки з клієнтом.

Продовжи фразу.


У роботі з клієнтом я б ніколи не…

не забула б вдягнути рукавички.


Найкращий образ – це той, що…

зроблений мною.


Я роблю своїх клієнтів красивішими, щоб…

вони сяяли на тому заході, на який збираються.

Алла Стрілець