До ЗНУ завітав відомий журналіст Віталій Голубєв

29 листопада студенти факультету журналістики зустрілися з секретарем Національної спілки журналістів, медіатренером, автором 6 книг, викладачем Острозької академії Віталієм Голубєвим.

Журналіст ділився власним досвідом у межах лекції «Ефективність та відповідальність у соціальних мережах». Віталій Голубєв працює в журналістиці 20 років, ця професія стала для нього, як зазначає сам Віталій: «І джерелом натхнення, і справою життя, і хлібом насущним.»
Свій виступ журналіст розбив на тези, якими вміло оперує і в житті, і на професійній площині.

1. «Варто пропонувати рішення, а не проблеми».
У соціальних мережах ми можемо досягти максимальної підтримки та зворотнього зв’язку, коли нам дійсно це потрібно. Для цього слід дотримуватись простого алгоритму:
1) Описуємо проблему
2) Розповідаємо, що ми вже зробили для її вирішення
3) Поширюємо інформацію
Людина зараз перенасичена інформацію, тому вкрай важко звернути й сконцентрувати її увагу. Для того, щоб виділитись із всього натовпу слід прибрати всі штампи зі своєї промови та написати лаконічно та аргументовано.

2. «Потрібна дія? Давайте «call to action» (заклик діяти)»
Наші пости в соціальних мережах читають фрагментарно, а не лінійно. Тобто більшість інформації, яку ми хочемо донести, навіть не потрапляє до свідомості людини. Тому вкрай важливо мати конкретний заклик. Інакше – людина навіть не зрозуміє, що від неї хочуть.
«Сьогодні, коли ми перенасичені інформацією, рішення читати або не читати приймаються за секунди», — зауважив журналіст.

photo_2019-12-02_13-33-25

3. «Воронка ефективності, інформація – думка – дія»
У залежності від того, наскільки якісну та інформативну ви даєте інформацію, такий результат дій і отримаєте.

4. «Оцінюйте термін придатності інформації»
Не треба хапатись новину, яка опублікована на підозрілих сайтах. Звідси й мораль про фейки, дезінформацію та медіаграмотність.

5. «Почніть день не з фейсбуку»
1) Врешті решт, згадайте про свої власні цілі та пріорітети. Хіба бездумний скоролінг стрічки новин для вас є найпершою справою, яку ви маєте зробити зранку?
2) Налаштовуйте себе на позитив. Шукайте та створюйте його у своєму житті, а не в житті друзів у соц. мережах.
3) Фільтруйте інформацію, яку ви бачите, або хочете бачити. Для цього в фейсбуці є спеціальна функція «пріорітет у стрічці». «Наша стрічка — те, що ми до себе притягуємо», – наголошує Віталій.

photo_2019-12-02_13-33-38

6. «Спочатку пишіть, потім читайте»
Це стосується так званих «журналістів», які самі себе такими приголосили. Ми часто можемо зустріти в коментарях «диванних експертів», які запевнюють, що знаються у всіх сферах життя. Віталій Голубєв коментує це так: «Якщо виступаєш в коментарях – ти не журналіст, а учасник дискусії. Краще самому стати об’єктом для обговорення, аніж лаятись під постом. Істина не народжується в суперечках. Вона приходить наодинці: у молитві, медитації, прогулянці, спілкуванні з дітьми».

7. «Переконайте самі себе»
Не потрібно «лізти зі шкіри», щоб довести свою точку зору. Коли ми самі віримо в щось, відпадає потреба щось доводити.

8. «Як вийти з фейсбуку і лягти спати»
«Просто вийти і лягти спати».

На цій лаконічній фразі Віталій Голубєв завершив свій лікбез з ефективності і відповідальності в соціальних мережах.

Автор: Алла Стрілець