ЯКІ ОНЛАЙН-ПРОФЕСІЇ АКТУАЛЬНІ У 2023 РОЦІ?
Минуло три роки після пандемії COVID-19. Спосіб, у який ми працюємо, кардинально змінився, адже робочі місця онлайн мають попит, і майже всі працівники готові працювати віддалено або принаймні в гібридному режимі. Це сталося через те, що багато людей через карантин втратили роботу, тому люди почали шукати прибуток в Інтернеті.
Але, як і у випадку з іншими традиційними професіями, деякі з них мають попит, ніж інші. Тож якщо ви незабаром закінчуєте навчання або плануєте перейти на нову роботу, вам потрібно знати, які з них є найбільш прибутковими та популярними у 2023 році.
ЩО ТАКЕ ОНЛАЙН-ПРОФЕСІЯ?
Але перед тим, як розглянути топ-6 популярних онлайн-професій, треба зрозуміти сутність таких професій.
Онлайн-професія – це вид професійної діяльності, який дозволяє працювати віддалено. Таких людей заведено називати фрилансерами. Термін «фрилансер» — це поєднання слів «free» (вільний) і «lancer», що означає «списоносець». У Середньовіччі фрилансерами називали воїнів, які воювали за наймом. Вперше термін «фрилансер» використав Вальтер Скотт у своєму романі «Айвенго» для позначення середньовічних найманців. Але наразі цей термін носить зовсім інший характер – це вільний працівник, який самостійно будує собі графік роботи.
В цьому і є перевага онлайн-професій: людина сама під себе підбирає зручний графік роботи – вдень чи вночі, але головне – виконати поставлені задачі та цілі в час та якісно.
ТОП-6 НАЙПОПУЛЯРНІШИХ ПРОФЕСІЙ 2023 РОКУ
1. SMM-спеціаліст
Соціальні мережі є фундаментальними для платної реклами, розповсюдження контенту та залучення клієнтів. Якщо компанії хочуть процвітати в конкурентному цифровому середовищі, розгорнута стратегія соціальних мереж є обов’язковою.
Як не дивно, це також означає, що спеціалісти з маркетингу в соціальних мережах (SMM) є безцінними для сучасного бізнесу. Фахівці з маркетингу в соціальних мережах можуть допомогти всім, від потужних стартапів до відомих корпорацій, розкрити весь потенціал. Незалежно від того, чи прагнете ви розвивати стосунки з клієнтами чи використовувати нові можливості для отримання прибутку, експерт із соціальних медіа може стати величезною перевагою. Спеціаліст SMM відповідає за допомогу компаніям у досягненні маркетингових цілей через канали соціальних мереж.
Але кожен клієнт, кампанія та платформа відрізняються один від одного. Це означає, що потрібен широкий спектр знань, щоб охопити всі аспекти соціального маркетингу.
Наприклад, SMM-фахівці потребують глибоких знань про різні платформи соціальних мереж. Оскільки компанії часто ведуть активну діяльність на декількох соціальних каналах, SMM-фахівці повинні розуміти специфіку аудиторій, форматів та інструментів, доступних на різних платформах.
Наприклад, якщо компанія хоче збільшити взаємодію зі своїми клієнтами, фахівці з SMM розуміють, як використовувати різні тактики (наприклад, прямі повідомлення, коментарі та відповіді) для досягнення цієї мети. Але якщо клієнт також хоче розмістити платну рекламу, SMM-спеціаліст повинен буде використовувати зовсім інші навички, щоб бути ефективним.
Сучасний SMM-спеціаліст повинен бути майстром на всі руки і володіти всіма напрямками маркетингу в соціальних мережах.
Постійно з’являються нові платформи і тренди в соціальних мережах, і в міру того, як ландшафт розширюється, роль SMM-фахівця стає все більш важливою.
Але треба не забути що таких спеціалістів дуже багато, тому у цій сфері велика конкуренція. Проте це дуже чудова та цікава професія для фаворитів інтернет-маркетингу. Український бізнес стрімко розвивається, тому багато підприємців шукають собі перспективного SMM-спеціаліста.
Перед тим, як працювати в цій сфері, треба закінчити курси, для розуміння професії.
2. Таргетолог
Перед тим, як розібратися, хто такі таргетологи, треба розуміти, що це складна та багатогранна професія.
Таргетологи – це люди, які вміють налаштовувати рекламу у рекламному кабінеті на правильну цільову аудиторію. Це може бути реклама або товару, або послуги, спектр реклами – не маленький.
Таргетинг часто обговорюється в контексті соціальних мереж, таких як Facebook, Instagram, TikTok. Ви можете створювати таргетовану рекламу в кожній соціальній мережі. Це робиться через рекламний кабінет.
Основна роль таргетингу полягає в тому, щоб максимізувати ефективність рекламних кампаній коштом зменшення витрат на рекламу та збільшення конверсій. Це досягається шляхом вибору правильної аудиторії, яка, швидше за все, буде зацікавлена в пропонованих продуктах і послугах, і показу реклами в контексті, який є найбільш зрозумілим і привабливим для неї.
Але якщо таргетолог володітиме навичками SMM-спеціаліста, він стане більш потрібними серед підприємців і зможе збільшити дохід в декілька разів.
Перед тим, як працювати в цій сфері, треба закінчити курси, для розуміння професії.
3. SEO-спеціаліст
Чи бачили ви колись, коли шукаєте певний продукт чи послугу у вашому місці, Google видає вам перші сайти – рекламу. Цим займаються SEO-спеціалісти.
Фахівці з пошукової оптимізації тестують, аналізують і модифікують веб-сайт, щоб оптимізувати його для пошукових систем, а потім гарантують, що веб-сайт буде знаходитися на високих позиціях у результатах пошуку в основних пошукових системах, таких як Google і Bing.
Простими словами, фахівці з пошукової оптимізації можуть підвищити видимість веб-сайту в Google, досліджуючи ключові слова та використовуючи інструменти пошукової оптимізації, такі як Google Analytics, що може бути дуже корисним для компанії. Вони також можуть тісно співпрацювати з іншими членами маркетингової команди для розробки нових ініціатив і кращого управління акаунтами в соціальних мережах, щоб збільшити залученість користувачів і трафік.
Перед тим, як працювати в цій сфері, треба закінчити курси, для розуміння професії.
4. UGC creator
Український ринок товарів та послуг стрімко розривається, і через те, що про цю професію мало хто знає, тут майже нульова конкуренція. Цьому легко навчитися самостійно, не треба закінчувати спеціальні курси. Але варто мати навички ведення блогу, адже продвигати так свої послуги буде легше, та вміння фотографа.
Наприклад, ви ведете блог про своє життя, купили, наприклад, крем і зняли типу реклами, гарне відео. Українські бренди пропонують вам співпрацю, висилають вам товар, на який ви знімаєте відео-обзори. Товар залишається вам, а за відео- та фото- контент вам платять гроші.
Коли ви розриваєте свій блог та знімаєте своє життя, обзори покупок та інше, ви набираєтесь навичок, а це ціниться в початкових блогерах. Тому це популярний вид заробітку, але потребує багато часу для розвитку блогу. Перевагою ж звичайно буде завершити певні курси, але можна і без них.
Коли бренди використовують UGC як частину своєї маркетингової стратегії, вони не просто продають продукти; вони також будують стосунки та стимулюють конверсію.
Зростання кількості творців UGC відкриває двері для більшої кількості людей, які можуть створювати контент (і отримувати за це гроші) незалежно від кількості підписників. Однак потрібен час, послідовність, важка робота та постійний потік доходу, перш ніж ви зможете претендувати на статус творця контенту.
Перед тим, як працювати в цій сфері, треба закінчити курси, для розуміння професії.
5. Графічний дизайнер
Графічний дизайнер — це професіонал у галузі графічного дизайну та графічного мистецтва, який збирає разом зображення, типографіку або анімаційну графіку для створення витвору дизайну. Графічний дизайнер створює графіку переважно для друкованих або електронних засобів масової інформації, таких як брошури та реклама. Вони також іноді відповідають за верстку, ілюстрації, інтерфейс користувача. Основний обов’язок дизайнера полягає в тому, щоб представити інформацію доступним чином і таким, що запам’ятовується.
Але для того, щоб бути графічним дизайнером, треба володіти навичками художника та вміти працювати з фотошопом. На жаль, ця професія не досить стабільна, але дуже потрібна. Краще графічному дизайнеру просувати свої послуги у соціальних мережах.
6. Програмісти
Комп’ютерний програміст — це особа, яка створює комп’ютерні програми.
Простіше кажучи, програміст — це той, хто пише/створює комп’ютерне програмне забезпечення або програми, надаючи комп’ютеру певну мову програмування. Більшість програмістів мають великий досвід роботи з обчислювальною технікою та кодуванням на багатьох різновидах мов програмування та платформах, таких як Structured Query Language (SQL), Perl, Extensible Markup Language (XML), PHP, HTML, C, C++ і Java.
Але опанувати цю професію дуже складно, адже не кожному дано розуміти мови програмування, створювати програми та інше.
Програмісти працюють у багатьох місцях, включаючи корпоративні відділи інформаційних технологій (ІТ), великі компанії з розробки програмного забезпечення, невеликі сервісні компанії та урядові відомства всіх розмірів.
Робота програмістів значно варіюється залежно від типу галузі, для якої вони пишуть програми. Наприклад, інструкції для оновлення фінансової звітності та інструкції для копіювання статусу літака для навчання пілотів на авіасимуляторі — це зовсім різні речі. Просту програму можна написати за кілька годин. На деякі складніші може піти рік і більше, а деякі ніколи не вважаються «завершеними» і постійно вдосконалюються, поки ними користуються. У більшості випадків кілька програмістів працюють разом як команда під керівництвом старшого програміста.
Але ця професія потребує багато часу та багато проходження курсів, щоб навчитися цього виду діяльності.
Отже, ми розглянули топ-6 професій у 2023 році. Через те, що український бізнес швидко розвивається, з’являється нестача кваліфікованих кадрів, але все одно існує конкуренція. Проте, якщо ви виберете для себе певну із розглянутих видів діяльності та почнете набиратися досвіду, створювати власне портфоліо, пропонувати та просувати свої послуги у соціальних мережах, ви зможете прорвати існуючий у вас фінансовий дах та стати справжнім майстром своєї справи.
Каріна Лакіза