Онлайн-покупки без стресу і проблем
Онлайн-магазини підкорюють покупців своєю зручностю та простотою у використанні. Через великий попит покупцям може надійти бракований товар і з’являється питання «А чи можна повернути товар?».
Так от, розбиремо це питання через Закон про захист прав споживачів, а саме зосередимо свою увагу на статті 21 «Право споживача на відмову від договору, укладеного поза торговельним чи офісним приміщенням, або дистанційного договору» та статті 22 «Обов’язки споживача під час придбання продукції у суб’єктів електронної комерції» . Частково згадаємо статтю 5 «Право споживача на безпечність товару та його належну якість».
Якщо вам надійшов бракований товар чи він вам не сподобався, ви можете поміняти товар чи повернути кошти, а ви маєте надіслати бракований (пошкоджений) товар виробнику. До того ж, якщо це передбачено договором, то інші платежі, у тому числі кошти за доставку товару можуть бути компенсовані протягом 14 днів після отримання суб’єктом (продавцем) пошкодженого товару. Проте, якщо споживач обрав спосіб доставки товару вартістю більшою, ніж найдешевший спосіб доставки, запропонований суб’єктом господарювання, додаткові кошти, сплачені ним за доставку, відшкодуванню не підлягають. Ну і звісно про повернення товару не йдеться мови, якщо споживач сам пошкодив товар.
А у випадках з побутовою технікою чи іншими товарами повернення товару продавцю має здійснюватися протягом 14 днів з дня повідомлення продавця про відмову від договору, натомість продавець має повернути вам кошти протягом 14 днів після отримання товару.
Варто зазначити, що у пункті 5 зазначено, що ці товари НЕ підлягають поверненню:
- товари виготовлені за індивідуальним замовленням;
- товари придбані на аукціоні;
- товари з цифровим вмістом(не на матеріальному носії);
- товари друкованих медіа (за винятком змоги обміну);
- товари які швидко псуються.
У разі відмови від договору щодо цифрового товару (програми чи файлу) або електронну послуги, продавець має повернути споживачу його цифрові дані протягом 7 днів після відмови, це стосується даних, створених споживачем, окрім персональних даних. Але відмова неможлива, якщо цифровий вміст уже почали використовувати за згодою споживача. Продавець може запросити повернення матеріального носія (диску) протягом 14 днів з дня розірвання договору споживачем.
Якщо споживачу, щоб роботу виконали терміново, то продавець може запросити підтвердження на втрату права відмови від товару. Тоді у разі відмови під час процесу виконання послуги платити буде споживач за вже виконану роботу на той момент. Крім того, якщо ви замовили гастрольний захід та\або розваги (аніматор для дитини тощо) і вказано точний чат та дата, то у цьому випадку відмовитися від договору не можна. Також, це стосується оренди авто, перевезення речей.
Споживач несе відповідальність за зменшення вартості товару у разі використання його не за призначенням (інструкції), якщо та була наявна. Але не несе відповідальність, якщо продавець не повідомив про право повернути товар, як вимагає стаття 17, пункт 9 Закону України.
Знаючи свої права, купувати онлайн стає легше та безпечніше. Пам’ятайте, що товар треба перевірити одразу, зберігайте його у належному вигляді та не соромтесь вимагати повернення у разі потреби, ви на це маєте право за законом!
Авторка Катерина Вершиніна