Російські торгові марки на українських поличках
Від початку повномасштабного вторгнення постало гостре питання повного розірвання зв’язків з росією. І на побутовому рівні більшість українців вирішили відмовитися від російських продуктів, косметики, миючих засобів. Проте з’явилася проблема, адже ринки України та країни-агресорки були настільки тісно пов’язані, що неозброєним оком дуже складно зрозуміти, хто ж кінцевий бенефіціар того чи іншого бренду.
У цьому матеріалі ми розглянемо декілька брендів і з’ясуємо наскільки гарно вони асимілювалися на українському ринку.
“Грінфілд”. Торгова марка чаю, яка з’явилася вперше на російському ринку в 2003 році, як проєкт Greenfield Tea Ltd (Великобританія) та “Орімі Трейд” (Санкт-Петербург). У відкритих джерелах є інформація про те, що Greenfield Tea Ltd зареєстрували всього за 2 тижні перед початком продажу чаю в росії. В Україні цей бренд випускає Орімі Трейд Україна, яка заснована у 1997 році. Російська Орімі продає чай та каву під такими ж брендами, що й українська компанія. Вони мають схожі назви, а у бенефіціарів – однакове прізвище. В серпні 2022 року Антимонопольний комітет почав перевірять зв’язки цих двох компаній. Провадження відкриті — результат перевірок ще невідомий. У нашій країні офіційно представляє цю компанію «Орімі Україна». Вона відхрещується від усіх зв’язків з росією. Проте в реєстрі її засновниками вказані Олексій Дубровський з Василькова під Києвом, де до війни була фасувальна лінія, яка, на жаль, зараз зруйнована, та кіпрський офшор. Його бенефіціарами є Вероніка Касьяненко з Лондона та Тетяна Вахляєва з Білорусі. А за даними «Делового Петербурга», раніше український завод офіційно належав російській компанії «Орімі трейд» , яка належить російським мільярдерам Сергію Касьяненку та Олександру Євневичу. Що ж до історії самого чаю, то на офііційних сайтах Орімі Трейду інформації про розвиток чи становлення чаю Грінфілд немає.
Косметика “Faberlic”. Тут навіть не було необхідності робити дослідження чи шукати кінцевих бенефіціарів. На офіційному сайті компанії і на сайті офіційного представництва в Україні написано “Найбільша російська косметична компанія на ринку прямого продажу”.
Остін. російський виробник чоловічого, жіночого та дитячого одягу й аксесуарів. Перший монобрендовий магазин Остін з’явився в Єкатеринбурзі в 2003 році і майже одночасно в москві. Є дочірньою компанією ДК “Спортмастер”. Спортмастер — сінгапурська компанія роздрібної торгівлі спорттоварами, з головним офісом в Москві.
“HENDERSON”. Російський бренд. Група компаній «HENDERSON-Росія» заснована у 1993 році. Торгова марка HENDERSON створена відомим польським виробником одягу LPPS.A. З 1998 року компанія ТОВ «ТАМІ та КО» розпочала відкриття фірмових салонів HENDERSON у Торгових центрах Москви. 2003 – 2004 — Компанія LPPS.A. переуступає права на торгову марку HENDERSON у Росії. Створюється і запускається на російський ринок нова торгова марка, що представляє одяг у стилі casual HAYAS.
“Oodji”. російська компанія, що управляє мережею магазинів молодіжного одягу. Заснована в 1998 році в Санкт-Петербурзі. Станом на 2002 р. налічувала 150 магазинів по всій Росії. 2008 р. – 300 магазинів, по Росії. Відкриваються та працюють магазини в Україні, Казахстані та Білорусі. 2016 р. — Колекції бренду стали доступними для покупців Німеччини, Англії, Франції, Італії та Іспанії.
“Чистая линия”. Заснували у 1996 році в росії. З 2012 року бренд увійшов до складу міжнародної компанії Unilever у росії. На офіційному сайті написано: “единственный российский косметический бренд с впечатляющей историей, который основан на строгих принципах Фитотерапии”.
“Бархатные ручки”. В росії у 1997 році вперше вийшли у продаж креми під цим брендом. Випущені концерном «Калина». У 2007 році було засновано «Лабораторію краси рук Оксамитові Ручки». Наразі входить до складу міжнародної компанії Unilever у росії.
Щоб краще орієнтуватися, перевіряйте код на товарах. Російський штрих-код починається з цифр «46». Діапазон цифр на початку коду може бути від «460» до «469». Також можна завантажити додаток «Сканер QR і штрих-коду».
Ніхто не змушує вас відмовлятися відтих, чи інших продукті. Купувати, відвідувати, користуватися або відмовитися — виключно ваше рішення. Споживай українське. Чи іноземно. Не важливо чиє, головне щоб не російське чи білоруське.
Євгенія Таранченко